in

2016 Sosyal Medya Raporu ve 2017’de Bizi Neler Bekliyor

Sosyal medyadaki bir sonraki büyük adımı görmeyi, 2017 ve sonrasında hangi sosyal medyanın hangi atılımı yapacağını ve markaların kitleleri ile bağlantı kurmak için sosyal platformları nasıl kullanacağını tahmin edebildiğini düşünün.

Her gün sosyal medya ile çalışan birisi için bu bilgi çok değerli olurdu.

Sosyal medya pazarlamasının nasıl değiştiğini daha iyi anlamak için, Sosyal Medya 2016 Durumu Raporu’nu oluşturmak için 1.200’den fazla pazarlamacının verilerini topladık. Rapor bize her ölçekteki işletmeden gelen pazarlamacının sosyal medya pazarlamasına nasıl yaklaştığını gösteriyor.

2017’de Pazarlamanıza Yönelik 3 Temel Sosyal Medya Paketi

1. Video zirveye yaklaşmak üzere!

Pazarlamacılardan %83, zaman ve kaynaklar gibi sınırları olmasa daha fazla video içeriği üretmek istediklerini söylüyor.  Pazarlamacılar daha fazla video yapmak istiyor ancak yapamıyor. Kolayca video içeriği oluşturmanın bir yolunu bulursanız elinizi çabuk tutun!

Ancak bu her zaman böyle devam etmeyecek. Video popülaritesi arttıkça, daha fazla marka ve kişi daha fazla video paylaşacak sonuç olarak fark edilmek daha zor olacak. 2017 bu açıdan Video popülerliği için son şansınız olabilir.

2. Facebook liderliğini koruyor !

Hemen hemen her pazarlamacı facebook(%93) ve facebook reklamları (%91) kullanmaya devam ediyor. Facebook’ta organik erişimin azalmasına rağmen, katılımcıların yüzde 72’si, Facebook kullanımlarının son 12 ay boyunca aynı kaldığını hatta arttığını görüyoruz. Facebook daha da değerlenecek.

3. Ankete katılan 5 kişiden yalnızca 1 ‘i müşteri desteği için sosyal medya kullanıyor

Anketten sonuçlarından çıkan en şaşırtıcı bilgilerden bir tanesi, işletmelerin sadece yüzde 21’inin sosyal medya kullanmalarının nedeni olarak müşteri desteğini listelemiş olmasıdır. Müşteri desteği için sosyal medya yardımı kullanarak müşterilerinizi memnun edin. Bu sizi bir adım öne taşır.

Destek hizmetleri için artan sayıda müşteri sosyal medya kanallarına yöneldiğinde, işletmeler ve bireyler için öne çıkma ve sosyal alanda destek sağlayarak destek hizmetleri yapmak hala büyük bir fırsat  gibi görünüyor.

2017 Yılına İlişkin Temel Sosyal Medya Hedefleri ve Meydan Okumaları

Geçtiğimiz 5 yıl boyunca, sosyal medya pazarlaması tüm sektördeki işletmeler için inanılmaz derecede önem kazanmıştır. Peki neden pazarlamacılar sosyal medya kullanıyorlar? Raporun bu bölümünde pazarlamacıların bu soruyu nasıl yanıtlayabileceğini paylaşmak isteriz.

Medya Hedefi: İşletmeler öncelikle marka bilinirliği için sosyal medya kullanıyor.

Anket yapılan kişiler arasında sosyal medyayı kullanmanın en popüler nedeni marka bilinirliği (% 85), ardından topluluk katılımı (% 71) oldu. Sosyal medyada olmak için büyük nedenler arasında farkındalık, toplum, dağıtım, öncülük olurken  müşteri desteği markaların yüzde 50’den azı tarafından seçilen tek faktördü.

sosyal medya kullanım amaçları

Meydan Okuma: Pazarlamacılardan yarısından fazlası sosyal medyadan trafik çekmek için nasıl bir yol bulmaya çalışıyor.

Pazarlamacılardan% 58’i, web sitelerine trafik çekmenin ilk yolunun sosyal medya olduğu görüşünde.

sosyal medya meydan okuma verileri

Pazarlamacılar Sosyal Medya Platformlarını Nasıl Kullanıyorlar Bilmeniz Gereken 10 Bilgi

1. Facebook hala pazarlamacılar için lider platform (işletmelerin% 93’ü Facebook kullanıyor)

Facebook  pazarlamacılar için en önde gelen platform% 93’lük oranla işletmeler aktif olarak Facebook kullanıyor. Twitter %89’luk oranla yakın takipte olsa da bu alanda Facebook’un gerisinde kaldı. Katılımcıların kullandığı diğer sosyal medya kanalları arasında ki kullanım oranları şöyle; Google+ (% 42), Pinterest (% 35), Facebook video (% 29), Mesajlaşma Uygulamaları (% 16), Snapchat (% 12), Medium (% 10), Quora (% 5), Vine (%3)’dür.

sosyal medya kullanılan kaynak oranları

2.Pazarlamacılar Google + ‘yı terk etmeye başlıyor

Anket sonuçlarına göre Google+, pazarlamacıların önümüzdeki 12 ay içinde daha az yatırım yapacakları düşünülen bir sosyal medya kanalı (katılımcıların yalnızca % 27’si).  Twitter yüzde 23 ile daha az yatırım düşünülen ikinci platform. Diğerler sosyal medya kanalları için oranlar ise; Instagram (% 11), Snapchat (% 9), YouTube (% 9), Mesajlaşma Uygulamaları (% 8), Facebook video (% 6), Quora (% 6) ve medium(%6)’dır.

3.Facebook videoları 2017’de pazarlamacılar için bir öncelik taşıyor

Birçok pazarlamacı, videoların gelecek dönem pazarlama sektörüne damgasını vuracağı görüşünde. Katılımcıların% 30’u 2017 için Facebook video tercih ederken  YouTube (% 28), Instagram (% 26) ve Snapchat (% 22) ‘lik oranlarla facebook videoyu takip ediyor. Bu platformların dördü, video ve görsel içerik üzerinde yoğunlaşıyor. Buda bize 2017’de daha fazla multimedya içeriğe odaklanan pazarlamacıları işaret ediyor. Diğer sosyal medya kanalları katılımcı oranları ise şu şekilde; Pinterest (% 15), LinkedIn (% 14), Twitter (% 13), Mesajlaşma Uygulamaları (% 11), Medium (% 11), Google+ (% 10), Quora(%6)’dır.

4.Facebook’un organik erişimdeki düşüşü pazarlamacıları korkutyor

Geçen seneki organik erişim düşüşü bu yılada devam ederken, işletmelerin çoğunluğu hala platformu aktif olarak kullanıyor: Katılımcıların% 46’sı Facebook kullanımlarının aynı kaldığını ve% 26’sı düşüşe rağmen daha fazla içerik paylaştıklarını söylüyor. %28 ise daha az içerik paylaşıyor.

5.İşletmeler Facebook reklamlarını kullanarak etkin kalıyor

Facebook, ücretli pazarlama harcamaları konusunda lider olarak görünüyor. Ankete katılanların% 91’i facebook reklamları kullanırken % 34’ü Twitter reklamlarını kullandıklarını söylüyor.

6. Sosyal medya harcamaları istikrarı koruyor

Sosyal medya harcamaları, işletmelerin çoğunda pazarlama bütçelerinin temel unsuru haline gelmiş durumda. 2016’da katılımcıların% 42’si 2015 yılına kıyasla harcamada bir artış gördü ve şirketlerin yalnızca% 7’si sosyal medya pazarlama bütçelerini azalttı. Katılımcıların çoğunluğu,(% 51’i) bütçelerinin bir önceki yıla göre değiştirmedi.

7. Pazarlamacılar daha fazla video içeriği yaratmak istiyor

Zaman, kaynak ve bütçe gibi herhangi bir engel yoksa … pazarlamacılardan% 83 daha fazla video içeriği yaratmak istiyor. Bu veriler, pazarlamacıların video içeriğinin popülaritesindeki artışın mimarı olduklarını tekrar gösteriyor. Pazarlamacıların canlı video tercihi ise %42lik oranla 3. sırada kendine yer buldu. Blog içerikleri ise %52 ile 2. sırada kendine yer buldu.

8. Zaman kısıtlamaları, pazarlamacıları video oluşturmaktan geri alıyor

Ankete katılan pazarlamacıların %73 ü zaman bulamadığı için video içeriği üretemediklerini öne sürüyor. Katılımcıların %41lik bir kesimi ise daha fazla video oluşturamamanın sebebini maliyet olarak gösteriyor.

9. Canlı video henüz kitlesel kabulü sağlayamadı

2016 yılında canlı video hakkındaki heyecana rağmen, pazarlamacıların çoğunluğu (% 74) canlı video içeriği henüz denemedi bile.

10. Pazarlamacılar hala Snapchat ve Instagram hikayelerini çözmeye çalışıyor

Alınana verilere göre pazarlamacıların %22-%26 arası önümüzdeki yıl Instagram ve Snapchat hikayelerini satış için kullacaklarını söylesede %71 lik bir kesim bu alana yanaşmayı hiç düşünmemiş.

2017 yılı görüşleri için ankete katılanların% 37’si Snapchat veya Instagram’da hikaye üretimi için çalışmayacaklarını söyledi,% 34’ü Instagram’da hikaye kullanacaklarını,% 27’si ise her iki platformda hikaye kullanmak istediklediklerini aktardı.

Sosyal Medya Pazarlama Rollerinin Evrimi

Sosyal Medya Pazarlama Rolleri Değişiyor

Sosyal medya ile marka iletişiminin diğer biçimleri arasındaki çizgiler biraz bulanıklaşıyor gibi . Bu 2017’de gözlerin üzerinde olacağı bir trend gibi gözüküyor. Sosyal medya pazarlama rollerinde bir değişim görmeye başlayacak mıyız?

Sosyal Medya Pazarlamacıları Hangi Alanlar Üzerinde Çalışılıyor?

Katılımcılara, sosyal medyanın yalnızca kendi işlerinin bir parçası olduğunu iş boyunca başka alanlarda ne paylaştıklarını sorduk.

  • % 84’ü sosyal medyanın yanında içerik pazarlama da yapıyor
  • % 68’i ayrıca sosyal medya e-postasıyla pazarlama yapıyor
  • % 62 sosyal medyayı topluluk odaklı projelerle birleştiriyor

Sosyal medya başarısı kaliteli içeriğe dayandığından, sosyal medya pazarlamacılarının sosyal medya rolünü içerik pazarlamasıyla birleştirmeleri oldukça mantıklıdır. E-posta pazarlamanın ikinci yanıt olması, sosyal medya rollerinin daha çok marka iletişim rollerine geçtiğini işaret ediyor.

Endüstiri Analizi

Ankete katılanların% 21’i pazarlama, tanıtım ve reklam alanlarındaki kuruluşlarda çalışıyor. Diğer endüstriler şunları içerir: Medya ve Yayıncılık (% 10);Eğitim (% 10); Kâr amacı gütmeyen (% 8); BT ve Hizmetler (% 7); Tüketici Ürünleri (% 7); Yazılım (% 5); E-ticaret (% 4); Tıp ve Sağlık (% 3); Seyahat ve Turizm (% 3); Finansal Hizmetler (% 2); Devlet (% 2); Hukuk ve Hukuk Hizmetleri (% 1); Mali (% 1); Diğer (% 15).

blog.bufferapp.com adresinden google translate yardımı ile çevrilmiştir

2 Comments

Leave a Reply

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.

google emojilerle konuşmaya başladı

Google Emojiler’le Konuşmaya Başladı

2017 yılı için size kolaylık sağlayacak sosyal medya uygulamaları

2017 Sosyal Medya Planına Ekleyeceğiniz Yeni 20 Sosyal Medya Aracı