in ,

2017 Sosyal Medya Planına Ekleyeceğiniz Yeni 20 Sosyal Medya Aracı

2017 yılı için size kolaylık sağlayacak sosyal medya uygulamaları

Sosyal medya dünyası büyüleyici bir dünya. Dikkatimizi çekmek (Peach) ya da günlük yaşamımızın bir parçası haline gelmek için yeni bir sosyal medya platformu ortaya çıkar (Snapchat).

İnsanlar her hafta yeni sosyal medya araçlarını kullanıyor, günlük işlerde ticareti güçlendiriyor. Manzaranın ne kadar ilgi çekici olduğunu anlamanız için, mevcut sosyal medya araçlarının bir grafiği(aşağıda); sosyal medya yönetimi, dinleme, analiz etme, içerik oluşturma ve daha bunun gibi pek çok şey. İşin ilginç yanı ise bu grafik şuan 5 yaşına girmek üzere. Yeni grafiği siz hayal edin.

2011 yılı sosyal medya araçlarının gösterildiği şablon

Aralarında seçim yaparak bu araçlardan en iyi nasıl faydalanabilirsiniz?

Sosyal Medya 2016 kampı verilerine göre sizler için kullanabileceğiniz yeni 20 yeni sosyal medya aracını tanıtacağız.

2017’de Deneyebileceğiniz 20 En İyi Yeni Sosyal Medya Aracı

Size en iyi şekilde yardımcı olabilmek için öncelikle bu yazıda tanıtacağımız araçları sıraladık. Üzerine tıklayarak ilginizi çeken yazıya geçebilirsiniz.

  1. Quuu
  2. Panda 5
  3. Zest
  4. Yotpo
  5. Refind
  6. Adobe Spark
  7. Rocketium
  8. Pixabay 2.0
  9. gifs
  10. Calendar X
  11. Rebrandly
  12. Yala
  13. PostReach
  14. Reveal
  15. Ghost Browser
  16. Engage by Twitter
  17. Snaplytics
  18. Intellifluence
  19. Waaffle
  20. Falcon.io
  21. Bonus: Respond 2.0

1. Quuu

Sosyal medya paylaşımı için elle hazırlanmış içerik önerileri

Fiyat: Ücretsiz veya 10 ABD doları / ay

En çok kullanılanlar: İçerik küratörlüğü

Tanım: Quuu ve şaşırtıcı topluluğu (bilgisayar değil, gerçek insanlar) sizin için içerikleri elle ayarlamakta ve Arabellek sıranızı doldurarak içerik küratörlüğünü süper kolay hale getirmektedir.

Kullanımı: Tek yapmanız gereken buffer hesabınızı Quuu’ya bağlayıp, sizinle ve izleyici kitlenizle alakalı kategorileri seçmek.

quu uygulaması kullanımı

Quuu, seçtiğiniz alanlarda elle seçilmiş içeriği Buffer sıranıza doğrudan ekleyecektir. Ardından, önerileri manuel olarak düzenlemek için Buffer’a gidebilirsiniz.

Şu anda, Quuu 300’den fazla farklı konudaki içerik için küratörlük yapıyor. Size küçük bir örnek vermek için, burada B harfinde olan  küratörlük kategorilerini yazalım:

  • Ballet
  • Baseball
  • Basketball
  • Bass Fishing
  • Beach Lifestyle
  • Beer
  • Big Data
  • Bitcoin and the Blockchain
  • Blogging Tips
  • Board Games
  • Boating/Yachting
  • Brain Health
  • Branding
  • Business Analytics
  • Business Management
  • Business Networking
  • Business Strategy

2. Panda 5

Entegrasyonlarla desteklenen akıllı bir haber okuyucu.

panda 5 uygulaması

Fiyat: Ücretsiz veya $ 4.99 / ay (Şimdi abone olursanız, beta bitene kadar % 40 indirim var.)

En çok kullanılanlar: İçerik küratörlüğü

Tanım: Panda 5 (popüler haber okuma uygulamasının beşincisidir), bir kerede birden fazla web sitesine göz atmanıza, diğer web sitelerine entegre olmanıza ve en sevdiğiniz içeriğin RSS özet akışlarını çekmenize izin vererek, içerik kürasyon sürecinizi hızlandırmanıza yardımcı olur.

Panda’ya Twitter hesabınızla yetki verdiğinizde, size Twitter’da takip ettiklerinize göre takip etmeniz gereken bir liste önerir. Daha fazla öneri için okuyucularınızı da ekleyebilirsiniz.  Ayrıca işlemler gerçekleşirken uygulamadaki makaleleri de okuyabilirsiniz.

Panda’nın harika özelliklerinden bir tanesi de, hem bloglar hem de medya koleksiyonları gibi popüler siteler için entegre yayınlarla önceden oluşturulmuş olarak sunulması. İşte bir kaç tanesi:

  • Product Hunt
  • Dribbble
  • Brain Pickings
  • Inbound.org
  • Medium
  • The Verge

Bonus: Chrome uzantısını kullanıyorsanız, yeni sekmenizi yapılacaklar listesi veya not defteri gibi dokuz farklı seçenekle kişiselleştirebilirsiniz (daha fazlası içinde çalışmalar devam ediyor).

3. Zest

Her yeni sekmede yeni pazarlama ilhamı

Fiyat: Ücretsiz

En çok kullanılanlar: İçerik küratörlüğü

Açıklaması: Zest, mükemmel pazarlama makaleleri keşfetmenize yardımcı olan yeni bir sekme uzantısıdır. Tüm makaleler, pazarlamacılar topluluğu tarafından küratörlük altına alınmış ve manuel olarak onaylanmıştır.

zest sosyal medya uygulaması

Chrome uzantısını eklemeniz yeterlidir ve yeni bir sekmeyi açtığınızda Zest size en yeni pazarlama makalelerini sunacaktır. Şu anda seçebileceğiniz 29 farklı başlık var. En çok kullanılan makaleleri içeren ilk 10 başlık şunlar:

  1. Sosyal
  2. İçerik
  3. Strateji
  4. SEO
  5. İlham
  6. Paid
  7. CRO
  8. Araçlar
  9. Metrikler
  10. Email

Bonus: İçerik önerileri aldığınız gibi içerik önermenizde mümkün. Zest ekibi, insanların eş zamanlı Twitter, Linkedin ve Zest yayınlarını takip etmelerini sağlayacak bir Zest profili üzerinde çalışıyor. Yakında, sosyal medya mesajlarınızı, çevrimiçi pazarlama kimliğinizi Zest ile kurabilirsiniz.

4. Yotpo – Curation

Müşterilerden ve etkilenenlerden Instagram fotoğrafları toplayın.

Fiyatı: 299 dolardan (kullanıcı tarafından üretilen tüm içerik pazarlama platformu için)

En çok kullanılanlar: Instagram için içerik küratörlüğü

Tanım: Yotpo, en iyi kullanıcı tarafından üretilen içeriğin toplanmasını ve işinizde, bundan kolaylıkla yararlanmanızı sağlar.

Yotpo’nun küratörlüğünü kullanmanın çeşitli yolları vardır. Gelişmiş arama işlevleriyle, müşterilerinizden, etkilenenlerinizden ve kendinizden Instagram fotoğraflarının bir akışını oluşturabilirsiniz. Otomatik iş akışını kullanarak, bu fotoğrafları kullandıktan sonra fotoğraf sahiplerine de kolaylıkla teşekkür edebilirsiniz. Ayrıca fotoğraf sahiplerinden izin almak koşulu ile kendi galerinizi oluşturabilirsiniz. Seçtiğiniz resimleri reklam oluşturmak, yada hazırladığınız reklamlarda kullanabilirsiniz.

5. Refind

Web üzerindeki en iyi bağlantı evi

Fiyat: Ücretsiz

En çok kullanılanlar: İçerik küratörlüğü

Tanım: Refind, daha önce ihtiyaç duyduğunuz yada daha önce kaydettiğiniz bağlantıları bulmanıza yardımcı olur. Refind ayrıca, istediğinizde arkadaşlarınızın neler kaydettiklerini de size gösterebilir.

refind uygulamsı ekran görünümü

Refind’in uzantısıyla, uzantı düğmesine tıklayarak tüm bağlantıları kaydedebilirsiniz. Ardından, bir etiket ekleyebilir ve öneriler arasından seçim yapabilirsiniz. Aynı zamanda size kaç kişinin bağlantıyı kaydettiğini, linkin popülerliğini ve kalitesini de gösteriyor.

Refind önceki aramalarınıza göre sizlere yeni bağlantılar önerir. Örneğin, Google’da belirli bir konuyu ararken Refind, daha önce arama sonuçlarında kaydettiğiniz alakalı bağlantıları vurgulayacaktır.

İçeriği keşfetmek için üç yol vardır:

  1. Daha önce kaydettiğiniz bağlantılar
  2. Arkadaşlarınızın kaydettiği bağlantılar
  3. Kayıtlı bağlantılarınıza yönelik öneriler

Android ve Ios için de kullanılabilir bir uygulama olduğu için yolculuklarınızda da uygulamayı kullanabilirsiniz.

6. Adobe Spark

 1 Dakika içinde yapılan videolar, resimler ve hikayeler.

Fiyat: Ücretsiz

En çok kullanılanlar: İçerik oluşturma

Tanım: Adobe Spark ile birkaç dakika içinde güzel grafikler, web öyküleri ve animasyonlu videolar oluşturabilirsiniz.

Adobe Spark tarayıcı editörü sayesinde, sosyal grafikleri, web öykülerini ve videoları oluşturabilir ve düzenleyebilirsiniz.

  • Grafikler için, farklı sosyal medya platformlarında grafiği yeniden boyutlandırabilir ve temayı, renk paletini, arka planı ve metni değiştirebilirsiniz. (Hızlı ipucu: Grafiği bir kez Facebook veya Twitter’da paylaşın, filigran kaldırılacaktır.)
  • Bir web öyküsü aslında bir fotoğrafı anlatan web sayfasıdır, videolar ve bir hikayeyi anlatan metin içerir. Sizler için güzel bir örnek. Bir web öyküsü oluştururken fotoğraf, metin, düğme, video ve daha fazlasını ekleyebilirsiniz.
  • Videolar için bir hikaye şablonunu seçebilir veya sıfırdan başlayabilirsiniz. Ardından, simgeler, metinler ve fotoğraflar ekleyebilir, müzik ekleyebilir ve her slaytın düzenini değiştirebilirsiniz.adobe sosyal medya uygulamsı ekran görüntüsü

Şablonlar, her zaman sıfırdan başlamak zorunda kalmamak için tasarlanmıştır. Örneğin, bir video yapıyorsanız, burada seçebileceğiniz hikaye şablonları şunlardır:

  • Bir fikri teşvik edin
  • Ne olduğunu söyle
  • Bir kahramanın hikayesi
  • Göster ve Anlat
  • Kişisel Gelişim
  • Ders işlemek
  • Bir davetiye

Bonus: Adobe, hareket halindeyken bu içerikleri oluşturabilmeniz için iOS uygulamaları (Adobe Spark Post, Sayfa ve Video) kullanabilirsiniz.

7. Rocketyum

Metin ve medyayı etkileyici videolara dönüştürme

Fiyat: Ücretsiz, 10 ABD Doları ve 25 ABD Doları

En çok kullanılanlar: Kısa video oluşturma

Tanıtım: Rocketium, üzerine yazılmış metinlerle kısa videolar oluşturmaya odaklanır.

Rocketium tarayıcı düzenleyicisini kullanarak üç basit adımda kısa videolar oluşturabilirsiniz.

  1. Düzenleyiciye içerik ve altyazı ekleyin. Resim ve videolar yükleyebilir veya galerilerinden telif hakkı olmayan resimleri ve videoları seçebilirsiniz.
  2. Videonuz için bir tema seçin. Hazırlanmış temalar arasından seçim yapabilir veya kendi temalarınızı oluşturabilirsiniz.
  3. Videonuzu filtreler, animasyonlar, yazı tipleri ve daha fazlasıyla özelleştirebilirsiniz

Rocketium’u bu kadar güzel kılan şey: Farklı en-boy oranlarında (portre, manzara ve kare) yayınlamayı seçebilirsiniz. Rocketium sizin için altyazılarınızı otomatik olarak yeniden boyutlandırır. Tüm videoyu bir kare ya da dikey bir sürüme dönüştürme sürecine girmeye gerek yoktur.

8. Pixabay 2.0

780.000’den fazla ücretsiz yüksek kaliteli fotoğraf ve video

Fiyat: Ücretsiz

Tanım: Pixabay, 790.000’den fazla ücretsiz fotoğraf, illüstrasyon, vektör ve videoların kullanımınıza sunulmuştur. Pixabay topluluğu, her gün 1000’den fazla orijinal yüksek çözünürlüklü resim ve videoyu paylaşmada yardımcı oluyor.

Pixabay ile, sosyal medya veya blog yayınlarınız için resim, grafik, video ve daha fazlasını bulabilirsiniz. Tüm kaynaklar, Creative Commons CC0 kapsamında telif hakları olmaksızın yayınlanır. Bu da, bunları herhangi bir amaçla özgürce kullanabileceğiniz anlamına gelir (birkaç istisna dışında).

Hangi terimi arayacağınızdan emin değilseniz, kaynakları kategorilere göre arayabilirisiniz. Pixabay’daki kategorilerin bir listesi:

  • Hayvanlar
  • Mimarlık / Binalar
  • Arka planlar / dokular
  • Güzellik / Moda
  • İş finansı
  • Bilgisayar / İletişim
  • Eğitim
  • Duygular
  • Yiyecek içecek
  • Sağlık / Tıp
  • Endüstri / El işi
  • Müzik
  • Doğa / Manzara
  • İnsanlar
  • Yerler / Anıtlar
  • Din
  • Bilim teknolojisi
  • Spor Dalları
  • Ulaşım / Trafik
  • Seyahat / Tatil

9.Gifs

Tarayıcınıza özel GIF oluşturun

Fiyat: Ücretsiz

En çok kullanım: Özel GIF oluşturma veya videolarınızı GIF’e çevirme

Tanım: Gif’ler herhangi bir videoyu (Facebook, Twitter, Instagram, YouTube vb.) ve canlı video (Facebook Live, YouTube Live, Periscope, Twitch vb.) almanızı ve web uygulamasını kullanarak hızlı bir şekilde GIF’e dönüştürmenizi sağlar.

Bir GIF oluşturmaya başlamak için URL’yi kopyalayıp yapıştırabilir, bir dosya olarak yükleyebilir veya gifs.com’da bir tane arayabilirsin. Tarayıcı düzenleyici size video veya GIF kırpma, başlık ve çıkartmalar ekleme ve efektler uygulama seçenekleri sunar. Daha detaylı GIF’ler oluşturmak için çerçeve bazında düzenlemeler yapabilirsiniz.

gif oluşturmanın kısa yolu gif medya

Bonus: GIF bağlantılarının nerede yapılacağını ayarlayabilirsiniz. GIF internetten çıktığında sosyal medya profilleriniz için sitenize veya takipçilerinize trafik çekebilirsiniz.

10. CalendarX

Kitlenizin takip edebileceği bir takvim 

Fiyat: 7 TL / ay, 29 TL / ay veya 72 TL / ay (30 günlük deneme ile)

En çok kullanılanlar: Canlı etkinlik tanıtımı

Tanım: CalendarX, takipçilerinin takip edebileceği bir takvimdir. Takviminizi izledikten sonra, önemli etkinlikleri kendi kişisel takviminize aktarabilirsiniz.

Etkinlikler oluşturma açısından, CalendarX çoğu takvime benzer bir şekilde çalışır. Oluşturduğunuz etkinlikler takipçilerinizin kişisel takvimine iletilebilir, böylece etkinlikleriniz daima güncel kalır. Bu, Twitter sohbetleri veya Facebook Live etkinlikleri gibi canlı etkinlikler için kullanışlı olabilir.

CalendarX, takipçilerin sayısı, takvim sayfası görüntüleme sayısı ve daha fazlası gibi istatistikleri tutar.

Takipçi kazanmanıza yardımcı olmak için, CalendarX takviminizi paylaşmanın birçok yolu vardır:

  • Takvim sayfasına veya takip sayfasına bir bağlantı paylaşın
  • Web sitenize veya e-postalarınıza bir takip düğmesi ekleyin

Sosyal medya takvimi calender x ekran görünümü

Web sitenize yerleştirin

Ayrıca, CalendarX, tıpkı bir posta listesi kayıt formu gibi takviminize abone olanların takipçi bilgilerine erişmeye olanak sağlar.

11. Rebrandly

Özel alan adınızla bağlantı oluşturun ve paylaşın 

Fiyat: Ücretsiz veya $ 99 / ay ( gelişmiş analiz imkanı)

En çok kullanılanlar: Sosyal medya markası

Açıklama: Rebrandly, işaretli bağlantıları paylaşmak için kullanılan özel bir URL kısaltmasıdır. Uzun, karmaşık URL’yi işaretli ve unutulmaz URL’ye dönüştürebilirsiniz.

Hesabınızı oluşturduktan sonra işaretli özel bir alan adı kurmak isteyeceksiniz. Rebrandly aracılığıyla özel bir alan adına kayıt olabilir veya alan adınız varsa yedek bir alan adıyla da kullanabilirsiniz.

Bağlantıları hızla yeniden işaretlemek için tarayıcı uzantısını indirin. Paylaşmak istediğiniz bir sayfadayken tarayıcı uzantısı düğmesine basıp bağlantıyı yeniden arayabilirsiniz. Örneğin, Linkedin profilini links.alfredlua.com/cv olarak yeniden yerleştirebilirsiniz.

Rebrandly’nin kısaltılmış bağlantılarını hali hazırda kullandığınız mevcut uygulamalarda düzenlemeyi tercih ederseniz, Rebrandly aşağıdaki gibi birkaç bağlantı kısaltılması uygulamasıyla bütünleşir:

  • Goo.gl
  • Tıkama ölçeri
  • Bitly

Bonus: Rebrandly’den Derric, ücretsiz bir alan için imkan sağladı. “Buffer” kuponunu kullanırsanız, ilk alan adınızı .link, .click, .xyz, .press, .site, .space veya .tech ile ücretsiz alabilirsiniz.

12. Yala

İçeriğinizi paylaşmanın zamanını en iyi ayarlayan bot 

Fiyat: Ücretsiz

En çok kullanılanlar: Sosyal medya planlaması

Tanım: Yala, Twitter’a ve Facebook’a gönderi koymak için en uygun zamanı belirlemek için kullanan Slack bir bottur.

Slack ekibinize, Yala ekleyerek başlayın (veya Slack ekibinize ekleme hakkında bilgi verin). Yala eklendikten sonra Slack’teki doğrudan bir mesajla size ulaşır ya da zamanlamaya başlamak için ona merhaba diyebilirsiniz. (@yala)

Yala’yı Twitter ve/veya Facebook profilinize göndermek üzere yetkilendirdikten sonra, yapabileceğiniz şeyler;

  • Yayınlama sıklığını değiştirme (Yala, en uygun  zaman dilimlerini size bildirecektir)
  • Bir metin postunu veya bir görüntüyü metinle programlayın
  • Yala’ya “seri” göndererek planlanan yayınlarınızı kontrol edin (Seri, planlanan yayınlarınızın sırasıdır)

yala sosyal medya uygulaması ekran görüntüsü

Yala, gönderme sürelerini otomatik olarak güncellemek için otomatik olarak kullanır, böylece gönderme zamanlarını düşünmenize gerek kalmaz.

Bonus: Ekip, Yala’yı Facebook Messenger’a getirme fikrini araştırıyor, böylece Slack kullanmasanız bile Yala’yı kullanabileceksiniz.

13. PostReach

İçerik performansını ölçmenin en kolay yolu 

Fiyat: 10 TL / ay veya 29 ABD Doları / ay (21 günlük ücretsiz deneme süresi )

En çok kullanılanlar: İçerik pazarlaması analizi

Açıklama: PostReach sizin için içerik raporlamayı otomatikleştirir. Anahtar trafik istatistiklerinizi, içeriğinizi paylaşan paylaşımcıların ve etkileyenler hakkında bilgi verir. PostReach, içerik pazarlamacılığında da çalışan sosyal medya pazarlamacılarından % 84’ü ile sosyal medya ve içerik pazarlama raporlarınız konusunda size yardımcı olabilir.

Tek bir tıklamayla Postreach’ı blogunuz için ayarlayabilirsiniz ve yayınladığınız her yayın için otomatik olarak raporlar oluşturur.

PostReach ile, aşağıdaki bilgileri elde edebilirsiniz:

  • Trafik dağılımı: Görünümler
  • Okuyucu etkileşimi: Sayfada hemen çıkma oranı ve ortalama süre
  • Okuyucu edinimi: Okurları içeriğinize getiren kanallar ve kaynaklar
  • Hisse dökümü: Twitter, Facebook, Linkedin ve Pinterest
  • Twitter çöküşü: Toplam hisse, tweet, retweet ve toplam potansiyel erişim
  • Etkileyenler: İçeriğinizi ve sosyal istatistiklerinizi paylaşan etkilenenler

14. Reveal

Facebook ve Instagram reklam kampanyalarınızı Slack’den yönetin 

Fiyat: Ücretsiz (şu anda beta sürümü için)

En çok kullanılanlar: Ücretli sosyal medya yönetimi

Açıklama: Reveal, Facebook ve Instagram metriklerini size getiren ve Slack içinde reklam kampanyalarınızı yönetmenizi sağlayan bir Slack bottur. Ayrıca, reklamlarınızın Tıklama Oranı (TO) ve Tıklama Başına Maliyet (TBM) üzerinde önemli değişiklikler olduğunda hemen sizi uyarır; böylece hemen tepki verebilirsiniz. Son araştırmamızın% 91’inde pazarlamacının Facebook reklamlarına yatırım yaptıklarını söyleyen Reveal, tüm reklam kampanyalarının üstünde kalmak için mükemmel bir araç olabilir.

Reveal’ı kullanmak için slack bot’u slack ekibinize ekleyin (veya Takımınızı slack ekibinize eklemenizle, ekibinizin yöneticisine ulaşın). Bunu yaptıktan sonra, Reveal Slack bot size kurulum konusunda yardımcı olması için Slack’e ulaşacaktır. Reklam kampanyalarınızın sonuçlarını görebilir ve Slack’den yönetebilirsiniz.

Ayrıca, reklam kampanyalarınızın metriklerinde meydana gelecek önemli değişiklikleri bildirmek için web sitesi aracılığıyla uyarılar da yapabilirsiniz.

Reveal ile tüm bunları Slack içinde almış olursunuz:

  • Facebook reklamlarınızın hesabına genel bakış
  • Her kampanyanın, reklam grubunun ve reklamın ayrıntıları (gösterimler, erişim, harcanan tutar, satın alma değeri ve TO)
  • Reklam performansınızın günlük, haftalık ve aylık raporları
  • TBM veya dönüşüm oranınız önemli ölçüde değiştiğinde para tasarrufu uyarıları elde edersiniz.

15. Ghost Browser

Teknoloji Profesyonelleri için Verimlilik Tarayıcısı 

Fiyat: Ücretsiz

En çok kullanılanlar: Birden fazla hesabın sosyal medya yönetimi

Tanım: Hayalet Tarayıcı, tek bir pencereden birden çok hesaba sahip herhangi bir web sitesinde oturum açmanızı sağlar. Bu, her bir sosyal medya platformu için birden fazla sosyal medya profilini yönetirken çok kullanışlı olabilir.

Bir beta davetiyesi istemenizin ardından, Ghost Browser’daki ekip size tarayıcı indirmek için bir bağlantı gönderecektir. İndirin, giriş yapın ve kullanmaya başlayın.

Neredeyse Google Chrome’a benziyor, bu nedenle Google Chrome’yı biliyorsanız, kullanması kolaydır.

ghost browser uygulamsı ekran görüntüsü

Ghost Browser, aynı sosyal medya platformunun (kişisel ve iş profilleriniz gibi) birden çok profilini, tek bir pencereyle yönetmek için nasıl kullanabileceğiniz;

Bir sekmeyi sağ tıklayın ve “Yeni Grup” u seçin. Farklı renkte yeni bir sekme açılacaktır. Her grup, yeni bir pencere gibi davranıyor. Bu, açtığınız her grup için aynı sosyal medya platformunun farklı bir profilinde oturum açabileceğiniz anlamına geliyor.

Adres çubuğunun yanında bulunan Hayalet Tarayıcı simgesini tıklamak, farklı gruplar ve sekmeler arasında hızlıca geçiş yapmanızı sağlar.

16. Engage by Twitter

engage sosyal medya uygulaması ekran görüntüsü

Hareket halindeyken Twitter kitlelerinizi büyütün ve anlayın 

Fiyat: Ücretsiz

En çok kullanılanlar: Sosyal medya takip ve katılım

Açıklama: Engage, Twitter profillerini yönetmenize yardımcı olmak için Twitter tarafından bağımsız bir uygulamadır. Önemli notları vurgulayarak etkileyenlerle bağlantı kurmanızı  ve size profiliniz ve tweet’leriniz hakkında daha fazla veri sağlar.

Uygulamada, gezinme bölümünde üç ana sekme bulunur: Engage (tutma), understand(anlama) ve post (gönderme). “Engage” altında, üst bildirimler, açıklamalar ve doğrulanmış Twitter profilleriyle olan etkileşimlere göz atabilirsiniz. “Understand” altında, beğenilenler, retweet’ler ve takip edilenler gibi profiliniz için metrikleri görebilirsiniz. “Posts” un altında, tek tek tweet’lerin performansını inceleyebilirsiniz.

17. Snaplytics

Snapchat için Analytics platformu 

Fiyat: Markanın analitiği için 179 dolar veya 299 dolar ve etkileyici analizler için her aktif etkeni için günde 10 dolar

En iyi kullanım: Etkilenen pazarlama

Tanım: Snapchat yerel olarak sağlamadığı için, pazarlama uzmanları ve etkileyiciler tarafından çok ihtiyaç duyulmaktadır. Snaplytics, tüm metrikleri size sunar, böylece onları manuel olarak toplamak zorunda kalmazsınız. Bunun dışında, markanız etki alanıyla çalışıyorsa, platform etkenlerinin ne kadar iyi performans gösterdiğini izlemenize izin verir.

snaplytics browser

Hesabınızı Snaplytics ile bağladıktan sonra, tüm metriklerinizi düz bir gösterge tablosunda görüntüler. Her adımda ne kadar iyi oynadığını, takipçi sayınızın büyümesini ve genel metrikleri kontrol edebilirsiniz.

Snaplytics ile şunları bulabilirsiniz:

  • Her hikayenin açılış sayısı, ekran görüntüsü, tamamlanma oranı ve açık oranı
  • Tahmini toplam izleyici sayısı ve takipçisi büyümesi
  • Ortalama açılış sayısı ve hikaye başına ortalama ekran görüntüsü sayısı gibi ortalama istatistikleriniz

Bonus: Snaplytics, markanız için doğru Snapchat etkenler bulmanıza yardımcı olmak için bir TalentScout hizmeti sunar.

18. Intellifluence

Akıllı Influencer Pazarlama

Fiyat: 9 ABD doları / ay (14 günlük ücretsiz deneme süresi ile) veya Entreprise planı

En çok kullanılanlar: Etkin pazarlama

Açıklama: Intellifluence, markanız için doğru etkenleri keşfedip işbirliği yapmanıza yardımcı olur. Intellifluence’ı diğer etken pazarlama platformlarından ve ajanslarından ayıran özellik, büyük isimler yerine ana akran seviyesi etkenler üzerine odaklanmasıdır. Bu etki, markası pazarlamasını küçük-orta ölçekli işletmeler için daha uygun hale getirir.

Intellifluence ile etkenleri, ülkeye, sosyal ağa ve anahtar kelimelere göre arayabilirsiniz. Sistem sayesinde, seçilen etkenlere işbirliği için bir adım atabilir ve onlarla iletişiminizi sağlayabilirsiniz.

intellifluence sosyal medya uygulaması ekran görüntüsü

Intellifluence ile etkenler kendileri sistemde olmayı kabul eder, bu da işbirliği aradıklarını gösterir. Ayrıca Intellifluence ekibi tarafından bu doğrulanır. Intellifluence’ın sistemi ayrıca sosyal medyadan başka platformlarda da etkenler içerir. İşte tam liste;

  • Amazon
  • Blog
  • Facebook
  • Instagram
  • LinkedIn
  • Pinterest
  • Twitter
  • Youtube

19. Waaffle

Sosyal medyadan içerik toplamak, analiz etmek ve yayınlamak 

Fiyat:  Kampanya süresince 9 ABD doları / ay

En çok kullanılanlar: Sosyal medya izleme, kürasyon ve analiz

Açıklama: Waaffle, sosyal medya içeriğinizden en iyi şekilde yararlanmak için kullanılan bir araçtır. Waaffle ile Twitter ve Instagram’daki sosyal medya yayınlarını toplayabilir, izleyebilir, analiz edebilir ve toplanan içeriği yayınlayabilirsiniz.

waaffle sosyal medya ekran görüntüsü

Twitter ve/veya Instagram hesabınızı bağladıktan sonra, belirli hashtag’ler veya hesaplar için özet akışı oluşturabilirsiniz. Buradan, özet akışlarını kullanmanın üç farklı yolu vardır:

  1. Kitlenizle etkileşim kurmak için ilgili yayınları izleyin ve yanıtlayın
  2. Karma etiketleri kullanan yayın sayısını analiz edin ve son 30 günde en çok beş yayın görüntüleyin.
  3. Seçtiğiniz sosyal medya mesajlarınızı, bir Waferle tahtasında, web sitesi Widget’ında veya API’sini kullanarak tam bir özelleştirilebilir Feed’e görüntüleyin

Sosyal medya yayınlarının küratörlüğündeki toplu yayını birçok amaçla kullanmak için harika. Ekipten bazı öneriler:

  • Toplu sosyal kampanyalar
  • Yarışmalar
  • Canlı olaylar
  • Web sitesi sosyal feed’leri
  • Özel sosyal varlığı
  • Shoppable sosyal içerik

20. Falcon.io

Sosyal medya ve müşteri deneyimi yönetim platformu 

Fiyat: Pro ve Premium planları (fiyatlandırma mevcut değildir)

En çok kullanılanlar: Tam pazarlama ve müşteri deneyimi yönetimi

Açıklama: Falcon.io, pazarlama alanının neredeyse tamamında size yardımcı olan bir araçtır. Platform, sosyal ağda müşterilerinizle etkileşim kurmanızı, içeriğinizi yönetmesini ve yayınlamasını, duyarlı sayfalar oluşturmanızı, kanallar arası performansınızı ölçmenizi ve daha fazlasını yapmanızı sağlar. Tüm bunların yanında, aynı zamanda bir Müşteri İlişkileri Yönetimi aracıdır.

Falcon.io, müşteri deneyimi yönetimini altı temel alana basitleştirir ve bunları bu platformdan yönetebilirsiniz;

  1. Dinle: Analitik bilgi toplamak için sosyal medya kanallarını ve çevrimiçi medyayı izleyin
  2. Yayınlayın: Sosyal medya içeriği takvimiyle planlayın ve yayınlayın
  3. Tedbir: Sosyal medya analizleriyle bilinçli kararlar verin
  4. Etkileşim: Tüm müşteri katılım gereksinimlerinizi sosyal gelen kutunuzla yönetin
  5. Düzenle: Güzel ve duyarlı kampanya sayfaları oluşturma
  6. Kitle: Tüm müşteri verilerinizi zenginleştirilmiş profillere bağlayın

Bonus: Respond 2

Destek ekipleri için sosyal müşteri hizmetleri yazılımı 

Bu yılın başlarında Respond piyasaya sürüldü ve ekip ürünün daha da gelişmesi için çok çalışıyor. Aracın tamamen yeniden tasarlanmış bir versiyonu olan ‘Respond 2’ de yavaş yavaş müşterilere sunulmaya başlandı.

Fiyat: Küçük takımlar ve temel özellikler için ayda 49 ABD Doları’ndan başlayarak (Özel fiyatlandırma, daha büyük ekipler ve gelişmiş özellikler için kullanılabilir.)

En çok kullanılanlar: Sosyal medya müşteri desteği

Açıklama: Respond2, sosyal müşteri görüşmeleriniz için bir ek gelen kutusu. Sizin ve ekibinizin müşterilerinize hızlı bir şekilde yanıt vermesi ve sorunlarını çözmesi için tüm Twitter ve Facebook görüşmelerinizi, doğrudan iletilerinizi ve aramalarınızı basit bir gelen kutusuna toplar.

Hesabınızı bağladıktan ve aramaları ayarladıktan sonra, müşterilerinizi Twitter’da ve Facebook’ta desteklemeye hazırsınız demektir.

Çoğu sosyal medya araçları pazarlama ve katılım için üretilmesine rağmen, Respond 2 çoğunlukla müşteri desteği için oluşturulmuştur. Müşterileriniz ve destek ekibiniz göz önüne alındığında, Respond 2’nin sunduğu avantajlardan bazıları şunalrdır:

  • Müşterilerinize hızlı bir şekilde yardımcı olmak için, sosyal medya ve yüzey desteğiyle ilgili sohbetlerden vazgeçmek için filtreler kullanabilirsiniz.
  • Profillerinizle ve onlarla geçmiş konuşmalarınız da dahil olmak üzere, müşterileriniz hakkında onlara yardımcı olmak için bilmeniz gereken şeyleri elde edersiniz.
  • Dahili notlar bırakarak etkili bir ekip çalışması yapabilirsiniz.
  • Güçlü analitik ve raporlama sayesinde ekibiniz için en iyi kararı verirsiniz.

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.

sosyal medya kullanım amaçları

2016 Sosyal Medya Raporu ve 2017’de Bizi Neler Bekliyor

Platonik Aşk Hakkında En İyi 8 Film