Dünyanın en çok kullanılan fotoğraf paylaşım ağlarından biri olan Instagram, 2017 yılının ilk çeyrek rakamlarını açıkladı. Facebook tarafından açıklamaya göre, Instagram bugün itibariyle aylık 700 milyon aktif kullanıcı barajını aşmayı başardı. Yükselişine hızla devam etmesi öngörülen Instagram’ın yıl sonunda 1 milyar kullanıcıya ulaşacağı düşünülüyor.
1 Milyara Doğru Adım Adım
Siteye dair açıklanan son rakamlar 2016 yılının Aralık ayında gene Facebook tarafından duyurulmuştu. Aralık ayında açıklanan rakamlarda göre, uygulamanın kullanıcı sayısı 600 milyona ulaşmıştır. Aralık ayından bu yana geçen dört aylık süreçte yaşanan büyümenin, 500 milyon aktif kullanıcıdan 600 milyon aktif kullanıcıya doğru yükselişten iki ay daha hızlı gerçekleştiği ortaya çıkıyor. Uygulamaya yeni eklenen hikayeler ve internet üzerinden üye olabilme özellikleri sayesinde 4 ayda 100 milyonluk bir kullanıcı sayısı artışı yaşandığı düşünülüyor.
Büyümenin Arkasındaki Sır Ne?
Instagramın hızlı büyümesinin arkasındaki en büyük sebeplerden birinin Facebook olduğu düşünülüyor. Facebook tarafından satın alındıktan sonra büyüme ivmesini oldukça arttıran uygulamanın başarısının arkasındaki sırlardan biri de akıllı telefon sayısının ve kullanımının artması. Her geçen gün akıllı telefon kullanımının arttığı dünyamızda , sosyal medya kullanımı da hızla artmakta. Özellikler yeni nesillerin sosyal medyayı oldukça erken yaşta kullanmaya başlaması nedeniyle Instagram ve benzeri uygulamaların kullanıcı sayısını arttıracağı öngörülüyor.
Elbette Instagram’ın başarısının arkasındaki tek neden artan sosyal medya kullanımı değil. Kendini devamlı güncelleştirmesi, kullanıcı isteklerine cevap veren yenilikleriyle ön plana çıkan Instagram, son olarak geliştirdiği Hikayeler özelliği ile kullanıcılarını arttırmayı başardı. Snapchat’in temel kullanım özelliğini kendi platformuna başarıyla adapte eden Instagram, kendini bir adım öteye taşımayı başardı.
Instagram Kullanıcı Sayısı Her Gün Artıyor!
Aslında Facebook sadece Instagram üzerinden değil, Facebook üzerinden de Hikayeler özelliğini kullanmaya olanak sağlıyor. Ancak Facebook’un Hikayeler özelliğini kendi sitesinde de kullanıma sunması pek çok kullanıcıyı memnun etmedi.’Bu kadarı da fazla!’ diyen kullanıcılar, genellikle bu özelliği Facebook üzerinde kullanmayı tercih etmiyor.
Instagramın yükselişini hızlandıran bir diğer önemli faktörde reklam verenlerin uğrak noktası haline gelmesi. Instagram tarafından açıklanan verilere göre uygulama içerisinde reklamveren sıfatıyla 1 milyondan fazla şirket yer alıyor. Bu rakam 2016 yılının Eylül ayında 500.000 civarındaydı.
Instagramın bundan sonraki süreçte kullanıcı sayısını arttırmak ve aktif kullanıcılarını memnun etmek için neler yapacağı ise şu an için büyük merak konusu.