in ,

Hasbro’nun Oldukça Tartışılan Yılbaşı Reklamı

Yılbaşının yaklaşmasıyla birlikte farklı firmalar yılbaşı temalı reklamları yayınlamaya başladı bile. Bunlardan bazıları oldukça keyifliyken, bazıları ise oldukça fazla tartışmayı beraberinde getiriyor.

Ünlü kutu oyunu firması Hasbro’nun Türkiye için hazırladığı ve Youtube’da ‘Hasbro Yılbaşı Reklamı +18’ başlığıyla yayınladığı reklam işte bu tartışmalı reklamların arasında. Reklam filminde kullanılan anlatım dili, tema olarak seçilen konu ve oyuncuların replikleri şimdiden sosyal medya üzerinde büyük bir tepkiye sebep olmuş durumda.

Peki Hasbro’nun Reklamı Neden Tepki Çekti?

Hasbro’nun yayınladığı reklam aslında her yılbaşında sokaklarda ve mekanlarda gerçekten yaşanan olaylardan bahsediyor. Taksicilerin ‘nasıl olsa müşteriler sarhoş’ diyerek yolu uzatması, mekanların normal zamanların iki üç katı fiyatlarla menülerini yeniden düzenlemesi, yılbaşı diye herşeyin para alınan bir hizmete dönüştürülmesi ve sokakta özellikle kadınların yaşadığı cinsel taciz vakaları…

‘Eee ne var bunda, bunlar her yılbaşında devamlı yaşanan şeyler!’ diyor olabilirsiniz. Zaten tepkilerin sebebi reklamda yer verilen olaylar değil, reklamda bu olayları anlatmak için kullanılan dil!

Reklam filmi boyunca tüm bu kandırılma ve argo tabiriyle kazıklanma halleri oldukça cinsiyetçi bir dil ile anlatılmış. Gelin bunlara teker teker göz atarak durumu daha açık hale getirelim.

Reklam filmi bir taksici abimizin müşterilerini nasıl da uzun yollardan götürdüğünü esprili bir dille anlatmasıyla başlıyor. Daha sonra ekrana bir restorandaki kadın vestiyer görevlisi geliyor. Arkada ünlü Nuri Alço filmleri müziği ile birlikte, eliyle oldukça argo bir el hareketi yaparak ‘Üstündekileri verince sende gevşeyeceksin’ diyor. Ardından garson arkadaş geliyor ekrana fiyatlarının çok tatlı olduğundan bahsediyor ve ‘Hesabı görünce korkma, sende zevk alacaksın.’ diyor. Reklam filminin devamında  ekrana gelen diğer karakterlerde aynı müzik eşliğinde benzer sözler kullanmaya devam ediyor. Son sahnedeyse Yeşilcam’dan Tecavüzcü Çoşkun olarak tanıdığımız karakter karşımıza çıkıyor.

Anlayacağınız reklam boyunca oldukça argo bir dille verilen mesaj oldukça net:’ Yılbaşında dışarı çıkma, dışarı çıkarsan kazıklanırsın.’ Tabi reklamdan anlayacağınız üzere kazıklanırsınız yerine reklamı çekenler benim buraya yazamayacağım başka bir kelimeyi tercih etmişler.

Sosyal Medyada Büyük Tepki

Reklam yayınladığı andan itibaren Twitter, Facebook, ekşisözlük gibi sosyal ağlarda hızlıca yayılmaya ve beraberinde pek çok tartışmayı getirmeye başladı.Farklı kadın örgütleri reklamın yayından kaldırılması ve özür dilenmesi için kampanyalar başlattı bile.

Bende pek çok insan gibi özellikle ülkemizde gittikçe artan kadın cinayetleri, cinsel suçlar ve cinsel istismar vakalarının bu kadar gündemde olduğu şu günlerde yayınlanan bu reklamın oldukça uygunsuz ve çirkin olduğunu düşünenlerden biriyim.Bu reklam filminin çekilmesinin arkasında iki farklı motivasyon olabilir; ya oldukça farkında olmadan bu dili bir espri malzemesi olarak kullanabilen bilinçsiz bir reklam ekibi, ya da ‘Reklamın iyisi, kötüsü olmaz. Dikkatleri bu şekilde çekebiliriz’ diyen başka akıl dışı bir yapım ekibi.

Hangisi olduğu farketmeksizin umarım çocukluğumuzdan beri hayatımızda olan, kutu oyunlarıyla evlerimizi açtığımız Hasbro firması bu uygunsuz reklam filmi için özür diler ve reklamı yayından kaldırır.

Hasbro Nedir?

Hasbro'nun Yılbaşı Reklamı

Hasbro  1923 yılında kurulmuş bir oyun üretim firmasıdır. Amerika’da kurulan firma günümüzdeki yüksek kar oranlarıyla birlikte dünyanın en büyük 3. oyun firması.’Dünyayı Güldür’ sloganıyla ön plana çıkan Hasbro günümüzde en çok bilinen kutu oyunlarının üreticisi. Monopoly,Risk, Trivial Pursuit ve Jenga bu oyunlardan sadece birkaçı. Hasbro aynı zamanda Pokemon, Transformers, Beyblade, Star Wars gibi oyuncakların da üreticisi.

 

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.

Birbirinden Tuhaf Sosyal Ağ Uygulamaları

Lütfen Dikkat! Trafikte Can Kaybediyoruz