Arkadaşlar arasında basit bir fotoğraf paylaşım uygulaması olarak başlayan instagram şu anda tüketici ve markalar için uluslar arası bir topluluğa dönüşmüş bir uygulama. Şu anda ise müşterileriyle nasıl iletişime sahip olduklarını ve erişime geçeceklerini öğrenmeye çalışan şirketlerin yeni ve farklı Instagram istatistiklerini öğrenme çabası ise yeni olmayan bir durum.
Tıpkı ebeveyn şirketi Facebook gibi, aktif 500 milyondan fazla kullanıcısı ile Instagram büyüyerek şu anki yerine çabucak ulaştı. İşletmeler ise Instagram üzerinde büyük ve tanınır olmanın öneminin farkına varmışken akıllarda tek bir soru var: Bu noktaya nasıl gelinir ?
Birçok sosyal medya pazarlamacısı nasıl ve ne zaman Instagram’a paylaşım yapacağını, hatta hedef kitlesini dahi iyi bilir. Ancak efektif sosyal ve topluluk işletmecileri Instagram’ın daha az bilinen istatistiklerini araştırarak bundan yarar sağlar.
Her gün yeni bir istatistik karşımıza çıkıyor. Bu makalede ise en iyi Instagram çalışmalarından demografiklere ve reklam başarı hikayelerine ulaşabileceksiniz. Bunların herhangi biri de size rakiplerinizin bir adım önünde olmanızı sağlayacak.
Gelin buradan başlayalım. İşte uygulamayı sosyal medya pazarlama işinizin büyük bir kısmı edecek ve işinizi arttırmaya yardımcı olacak 5 Instagram istatistiği:
1. Instagram’daki 10 Hashtag’in 7’si Markalıdır
Hashtagler olmadan sosyal medya pazarlamasının ne halde olabileceğini düşünebiliyor musunuz ? Sadece sosyal medya kullanıcılarının içeriklerini organize etmek ve kategorileştirmesi dışında günümüzde kullanılan en iyi pazarlama kampanyalarının temelini oluştururlar.
Hashtagler her yerde, gündelik çevrimiçi veya çevrimdışı konuşmalardan televizyon reklamları ve reklam tabelalarına kadar. Instagram için hashtagler ise içerik keşfi ve optimizasyonu için biçilmiş kaftan. Markaların müşteri temelli reklam kampanyalarına ihtiyacı arttıkça, hashtagler alım ve tanıtım adına Instagram’ın önemli bir parçası olmaya devam edecekler.
Simply Measured’ın yapmış olduğu araştırmaya göre, geçtiğimiz yılda Instagram paylaşımları üzerindeki açıklamalar içerisinde toplam 5,596 hashtag bulunuyordu ki bu yaklaşık olarak markalı içerik başına 2.5 hashtag demek. En çok kullanılan hashtagler arasında ise 10’da 7’si markalı.
Bunların en iyi örneklerinden biri ise tek bir markalı hashtag ile başlatılan reklam kampanyalarıdır. Markalı bir hashtag işletmenize ya da pazarlama kampanyanıza özel olan kullanışlı bir araçtır. Tıpkı Nike’ın sıkça yaptığı gibi ürün ya da şirketinizin ismi, ya da sloganınız olabilir.
Eğer kendinizi daha yaratıcı hissediyorsanız, markanız için yeni bir şeyler de deneyebilirsiniz. Tıpkı aşağıdaki örnekte WeWork’ün yaptığı gibi.
Instagram stratejinizde markalı hashtag kullanmak planlarınız arasında ise, emeğinizi Sprout Social gibi Instagram idare araçlarından biri ile birleştirmeniz yararlı olacaktır. Sprout sayesinde hesabınızda kullandığınız markalanmış hashtaglerden hangilerinin en çok ilgiyi gördüğü ve kullanıldığını takip edebilirsiniz.
2. Instagram’da Bulunan Yazıların %50’si Emoji İçerir
Instagram’ın görsel bir platform olduğunu yeniden izah etmenin gereği yok. Hatta açıklamalar ve yorumlar (yazı içerikli olması beklenen kısımlar) bile emojiler aracılığıyla bize görseller sunar. iOs ve Android klavyeleri sayesinde, şu anda yorum ve açıklamaların neredeyse %50’si en az bir emoji içermektedir.
Emojiler sade bir gülücükten ya da bir ikondan fazlasıyla hisleri anlatabilir. Ki toplamda 1.851 farklı emojinin olduğu ve her geçen gün bunun üzerine eklendiğini göz önünde bulunduracak olursak anlatılabilecekler insanların hayal gücünün genişliği ile doğru orantılıdır. Bu küçük görüntüler bir fikri anlatmak için de kullanılabilir. Daha hızlı alışma süreçleriyle emojiler, Birleşik Krallık üzerinde en hızlı büyüyen dil olarak sınıflandırılmış durumda. Bu hiyeroglifler gibi antik iletişim yollarından daha hızlı evrimleştiğinin kanıtı.
Eğer saçma geliyorsa aşağıdaki örneğe bir göz gezdirin deriz.
Sadece içerik emojiler üzerinden oluşmakla kalmayıp, marka aynı zamanda takipçilerinin de aynı şekilde iletişim kurmasını teşvik ediyor.
2015’te, emojilerin popülerliğinden kar elde etmek amacıyla, Instagram hashtaglerde emojilerin de kullanılabileceğini ve aramaların da emojiler ile yapılabileceğini açıkladı. Bu yenilik ardından, Curalate, ilk ay içinde tek bir emoji ile açılan 6.4 milyon hashtag olduğunu duyurdu.
Uluslar Arası Benimseme
Instagram’ın araştırmasına göre emojileri benimsemek uluslar arasında hızla yayılıyor. Finlandiya paylaşılan yazıların %63’ü ile tek seferde en az tek emoji kullanımında birinci sırada. Kalan ülke sıralaması da şu şekilde:
– Fransa: %50
-Birleşik Krallık: %48
-Almanya: %47
-Italya: % 45
-Rusya: %45
-İspanya: %40
-Japonya: %39
-Amerika Birleşik Devletleri: %38
Bu veriler 2015 yılına ait olduğunu unutmayalım. Geçtiğimiz yıl içinde bu rakamların değişmiş olması muhtemel.
Popüler Emojiler
Peki emojilerin Instagram üzerindeki sıralaması nasıl ? Curalate “Instagram’daki en çok kullanılan 100 emoji” adı altında yaptığı araştırma sonucu çıkan ilk 10 emoji şu şekilde:
En sık kullanılan emoji tek kırmızı kalp, ki bu da yarım milyondan daha fazla kullanılmış. İlk beşin kalan dörtlüsü de pozitif smiley ifadeler. Hatta ilk yirmi içindeki on tanesi yine aynı kategoriden. Sadece smileyler ile kalmayıp kalan ifadeler de kalpler, öpücük ve pozitif el işareti emojileri. Buradan çıkarılabilecek sonuç ise insanlar Instagram’da emojileri pozitif duyguları belirtmek için kullanıyor.
Her ne kadar ABD %38 ile sonuncu olarak emoji kullanım listesinde olsa da (Instagram kullanıcılarının %80 i ABD dışından), ABD bayrağı ilk 100 içinde kullanılan tek bayrak emojisi(59. sırada).
Peki Bu Dijital Pazarlamacılar İçin Ne Demek ?
Emojiler sadece pazarlama trendlerinden fazlası; emojiler tepki ölçümü konusundaki yeteneklerinize yeni birini eklemenizi sağlayabilir. Yorumun pozitif ya da negatif olduğundan emin değil misiniz? Doğru emoji pazarlama taktiği duygusal boşlukları doldurmaya yardımcı olabilir. İletişim her zaman alt metin ile gelmediğinden, emojiler takipçilerinizin düşündüklerini anlamanıza yardımcı olabilir.
Kendinizi tanıtma adına, aklınıza ilk gelen emojiyi fotoğrafınızın açıklama kısmına eklemeyin. Nasıl açıklamanız için kafa patlatıyorsanız aynı şekildeki kullanımı emojilerinize de yaparken açıklama içinde sırıtmaması gerektiğini unutmayın.
3. Instagram Kullanıcıları Pazartesileri ve Perşembeleri Daha Aktif Oluyor
İnternette sosyal ağlarda paylaşım konusunda en iyi saatleri bildiğini idda eden araştırmalar istemediğiniz kadar fazlaca bulunuyor. Ancak kafa karışıklığını gidermek adına CoSchedule en iyi bilgileri toparlayarak kitlelerin Instagram’da Pazartesi ve Perşembe günleri gece 2, sabah 8-9 ve akşam üzeri 5 saatlerinde daha aktif olduğunu ortaya çıkardı.
Eğer Instagram etkileşimi istiyorsanız (ki istemeyen yok demek yanlış olmaz) öğlen saat 3 ve 4 arasında paylaşım yapmak istemeyebilirsiniz. Her ne kadar kesin olarak bir şey söylenmemiş olsa da tek elde olan bilgi “aktiflikte bir düşüş” gözlendiği. Tahmin yürütmek gerekirse, insanların işlerinden çıkıp evlerine dönmeden önceki son saatleri kalan işleri yetiştirmek ya da son saniye toplantıları yapmak için kullandığını varsayabiliriz. İşte bu yüzden saat 5 bunun için çok uygun bir saat olarak görünüyor.
Eğer ki bir video paylaşıyorsanız, CoSchedule bulgularına dayanarak, akşam saat 9’dan sonra videolar %34 daha fazla etkileşim kazanıyor. Ancak, akşam 9 ve sabah 8 arası herhangi bir saatte video paylaşmak gayet uygun. Instagram Video ile ilginç olan şey ise tüketimi %40 daha fazla olsa da fotoğraflar %36 oranında daha fazla beğeni alıyorlar.
Bu gün ve saat hesapları endüstri ve bireysel kitleye bağlı olarak değişecektir elbet. Ancak bu veriler size başlangıç için gerekenleri sağlayacaktır. Bizim tavsiyemiz ise Instagram çözümlemelerinizi takip etmeniz ve hangi gün ve saatlerin kendi işiniz için daha iyi olduğunu bulmanız.
4. En Üst Düzeyde İş Yapan Instagram İçeriklerinin %65’i Ürün İçerir
Söz konusu Instagram’da ne paylaşılacağına geldiği zaman, aklınıza ilk gelen şey muhtemelen ürünlerinizdir. Ama zaten mantığa yatıyor, değil mi ? Instagram kullanıcıları emin olun ki böyle düşünüyor. L2’nin yaptığı araştırmaya göre en üst düzeyde iş yapan markaların Instagram paylaşımlarının %65’ini ürünleri oluşturuyor. İlginç kısmı ise ürün ile alakalı olan paylaşımlar hayat tarzı içerikleri(%43) ve ünlülerle alakalı olan fotoğraf ve videoları(%29) geride bırakıyor.
Ancak içerik stratejilerinizi her seferinde ürün paylaşacak şekilde değiştirmeden önce düşünülmesi gereken şeyler var:
–80/20 Kuralı:Bu kuralın pazarlama planındaki her özellik içerisinde bir yeri olsa da, bu örnek için, içerik üretiminde yoğunlaşmalı. 80/20 kuralının belirttiği şey ise yaklaşık içeriğinizin %80’i eğitmeye, aydınlatmaya, iletişim kurmaya kullanılırken kalan %20’si kendinizi tanıtma yönünde olmalı.
–Yüzleri Dahil Edin: Her görüntü sadece ürün içermemeli. Bazı görüntülerinize yüzleri dahil edin. Instagram üzerinde bir yüz içeren fotoğraflar diğerlerine kıyasla %38 daha fazla beğeni alıyor.
–Sürekli Dönen Reklamlar ile Bir Hikaye Anlatın: Bu tür reklamlar size ürün tanıtımı için başka bir ortam sağlasa da, bu ortamı sadece ürününüzü sergilemek veya tanıtmak için kullanmayın. Bunun yerine kitlenin ilgisini çekecek bir seri oluşturmak ve o ilgiyi kalıcı kılmaya çalışın.
Ürün bazlı ilhama ihtiyaç mı duyuyorsunuz? Hindistan’ın en çok satan meyveli içeceği Frooti’nin sayfasını karıştırın. Markanın Instagram’ı bolca yaratıcı, eğlenceli ve fazlasıyla renkli ürün tanıtımları ile dolu.
Ve söz konusu sürekli dönen reklamlara geldiği zaman da kesinlikle HTC ve Yogabed reklamlarına bakın.
5.En Çok Kullanılan Instagram Filtresi Clarendon
Instagram üzerinde 40 ayrı filtre mevcut. Ancak bunlardan sadece bir tanesi tüm tam olarak 119 ülkenin gönlünde taht kurmuş vaziyette: Clarendon. Şaşırdınız mı? Biz de şaşkınız. Canva’ya göre, muhtemelen çok yönlülüğünden dolayı, Clarendon listenin en üstünde. Aydınlatıyor, olan ışığı arttırıyor ve gölgeleri yoğunlaştırıyor. Diğer sebebi? Tamamiyle tembellik. Normal seçeneğinden sonra gelen ilk filtre seçeneği olması.
Gelin bir de dünya çapında en çok kullanılan ikinci filtrelere bakalım:
Bunun dışında paylaşım türüne göre hangi filtrelerin kullandığını görebileceğiniz yerler de mevcut. Mesela selfie ele alındığında en çok beğeni alanlar filtresiz olanlar. Kalan örneklere de şöyle göz atabilirsiniz:
–#Nature filtreleri: Valencia
–#Fashion filtreleri: Kelvin
–#Food filtreleri: Skyline
–#Selfie filtreleri: Normal
Markanız için en uygun filtreyi seçtikten sonra, içeriğinizi bunları ayarlayarak daha kolay hale getirin. Filtre listesinin sonundaki dişli ikonuna tıklayarak hangi opsiyonların gözükmesini istediğinize karar verin. Bu sayede hesaba erişimi olan birden fazla insan için dizayn ve şekillendirmeyi kolaylaştırmış olursunuz.
Kendi Instagram İstatistiklerinizi Takip Edin
Artık Instagram’da başarılı bir şekilde büyümek için elinizde temel araçların büyük bir çoğunluğunu bulunduruyorsunuz. Bunu kendi stratejilerinizi geliştirmek amacıyla nasıl kullanacaksınız ? Bunun ilk adımı kendi Instagram istatistiklerinizi takip ederek inceleyebileceğiniz bir şey bulmak olmalı.
Planladığınız herhangi bir stratejik değişiklik, önceki ile arasındaki farkları takip edemedikten sonra çok bir işinize yaramayacaktır.
Unutmayın Instagram pazarlamacılar ve sizin firmanız için çok güçlü bir silah, bunu iyi kullanabilirseniz büyümekte sorun yaşamayacaksınız.
Instagram istatistikleri hakkında güncel veriler almak için emoji.com.tr instagram hesabımızı takip edebilirsiniz.
One Comment
Leave a Reply