in ,

Yok Artık! Minnoş Asabi Cool

Sağlıklı Bir Hayat İçin Hangi Yaş Grubu Kaç Saat Uyumalı?

-SPONSOR REKLAM-

Uykusuzluk tam bir baş belasıdır!

İyi bir uykunun insanın hayat kalitesini en mükemmel seviyeye taşıyabileceği gibi, uykusuzluk da kişinin tüm yaşam kalitesini alt üst edebilir.

Peki bir insan günde ortalama kaç saat uyumalıdır?

Her Yaşın Uykusu Farklı

ABD Ulusal Uyku Vakfı bu soruya cevap verdi. Bilim insanlarına göre her yaşta vücut farklı sürelerde uyumaya ihtiyaç duyuyor.

Elbette bu süre sadece yaşa bağlı değil. Kişinin çalışma temposu, sağlık durumu, alkol, kahve, enerji içecekleri gibi uyarıcı etkiye sahip içecekler tüketip tüketmediği, saatlerin alarmı ve gün ışığı, biyolojik saat tüm uyku düzeni üzerinde etkiye sahip.

Peki Sağlıklı Bir Yaşam İçin Kaç Saat Uyumalıyız?

Yeni doğanlar (0-3 ay): İdeal olan, yeni doğan bir bebeğin her gün 14 ila 17 saat uyuması, fakat 11 ila 13 saat arası da yeterli olabilir. Yeni doğanların 19 saatten fazla uyumamaları tavsiye ediliyor.

Bebekler (4-11 ay): Tavsiye edilen süre 12-15 saat arası. En az 10 saat uyku da yeterli olabilir. Bebekler asla 18 saatten fazla uyumamalı.

-SPONSOR REKLAM-

Yürümeye yeni başlayan çocuklar (1-2 yaş): Bu yaş grubunda olan çocukların 11-14 saat uyumaları tavsiye ediliyor, fakat kabul edilen aralık 9-16 saat.

Okul öncesi dönem (3-5 yaş): Uzmanlar bu grup için 10-13 saat aralığını öneriyor. 8 saatten az, 14 saatten fazla uyku ise uygun görülmüyor.

Okul dönemi (6-13 yaş): Uyku Vakfı, 9 ila 11 saat arası uykuyu tavsiye ediyor. 7 saatten az veya 12 saatten fazla uyku ise sağlıklı görülmüyor.

Ergenlik dönemi (14-17 yaş): Tavsiye edilen uyku süresi 8 ila 10 saat arası. Uyku Vakfı, 11 saatten fazla ve 7 saatten az olmaması gerektiği görüşünde.

Genç yetişkinler (18-25 yaş): Bu yaş grubuna 7-9 saat uyku tavsiye ediliyor ve uyku süresinin 6 saatten az, 11 saatten fazla olmaması gerektiği belirtiliyor.

Yetişkinler (24-64 yaş): Bu yaş grubuna genç yetişkinlerle aynı uyku süresi tavsiye ediliyor; 7-9 saat.

İleri yaş grubu (65 yaş ve üstü): Sağlıklı görülen uyku süresi günde 7-8 saat, fakat bu sürenin 5 saatten az olmaması ve 9 saati de aşmaması tavsiye ediliyor.

 

Uyku Kalitemizi Nasıl Arttırabiliriz?

Uyku kalitesini arttırmanın pek çok yolu var. Bunlarda en uygulanabilir ve en etkili olanları ise şu şekilde sıralanabilir: uyku düzeninize sadık kalın, uyku öncesi ılık bir duş alın, beslenme alışkanlıklarınıza dikkat edin, düzenli spor yapın ve elektronik aletlerinizi yatmadan önce kapatın.

-SPONSOR REKLAM-

Okuduğuna değdi mi?

2 points
Upvote Downvote

Total votes: 2

Upvotes: 2

Upvotes percentage: 100.000000%

Downvotes: 0

Downvotes percentage: 0.000000%

Yazar Defne Yaman

1991 yazında oldukça sıcak bir günde İzmir’de doğdu. Üniversite uğruna geldiği Ankara’da çakılıp kalmış olsa da halinden mutlu. Bir yandan hayatta en sevdiği şeylerden biri olan yazı yazmaya “Emoji” çatısı altında devam ederek “Editör” koltuğunda otururken, bir yandan da akademik işler peşinde koşuyor.☺️

Yorumlar

Yorum Bırak
  1. Genç yetişkinler (18-25 yaş): Bu yaş grubuna 7-9 saat uyku tavsiye ediliyor ve uyku süresinin 6 saatten az, 11 saatten fazla olmaması gerektiği belirtiliyor.

    Yetişkinler (24-64 yaş): Bu yaş grubuna genç yetişkinlerle aynı uyku süresi tavsiye ediliyor; 7-9 saat
    (18-25)
    (24-64) ? ? ?

Bir Cevap Yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Loading…

Comments

comments

el sahnesi

Ak Gezenler ve Game of Thrones Evrenindeki Gizemli Dünyalarına Dair Her Şey!

Stockholm Sendromu Hakkında A'dan Z'ye Her Şey

Stockholm Sendromu Hakkında A’dan Z’ye Her Şey