Sosyal medya hayatımızın en büyük parçası haline geldi. Yeri geldiğinde en özel anlarımızda paylaştığımız sosyal medya platformları, yeri geldiğinde hayatımızın aşkını bulmak için başvurduğumuz mecra olarak karşımıza çıkıyor. Sevgililer Günü arifesinde ise, Kaspersky Lab oldukça değişik bir çalışmaya imza attı. Çalışmaya konu olan Rus kullanıcıların sosyal medya platformlardaki romantik davranışları incelendi. Araştırmacılar oldukça değişik bir sonuca ulaştılar, kullanıcıların duygusal davranışları, bu platformlara girmek için kullandıkları cihazlara göre farklılık gösteriyor. Üstelik Mac kullanıcıları bu çalışmada oldukça ön plana çıkıyor.
Mac Kullanıcıları Daha Çapkın
‘Sosyal medya hayatımızı ve ruh halimizi nasıl etkiliyor?’ sorusunun sorulduğu araştırma, Mac kullanıcıların sosyal medyada flört etmeye çok daha yatkın olduğunu ortaya çıkardı. Yapılan anketlere göre Mac kullanıcılarını %24’ü sosyal medya platformlarını kendilerine bir partner bulmak için kullandıklarını ifade ederken, %28’i cinsel partner arayışında olduklarını belirtti.
Apple kullanıcıları aynı zamanda romantik bir macera peşinde olduklarını da ifade ediyor. Mac kullanıcılarının yarısından fazlasıysa(%52) bir macera fırsatı çıktığında bu şansı kaçırmadıklarını dile getiriyor.
Bu rakamlarla rağmen Mac kullanıcıların pek çoğunun sosyal medya platformlarında ilişki durumlarını paylaşmaktan kaçınıyor olması da dikkatleri çekiyor. Ankete katılan herkesin ortalamasına kıyasla Mac kullanıcılarının sosyal ağlarda ilişki durumları hakkında bilgi verme oranı %20, tüm kullanıcıların oranı ise %32. Aynı zamanda Mac kullanıcıları cinsel tercihleri hakkında %43 oranında bilgi verirken, kullanıcıların geneli bu konuda %60 oranında paylaşım yapıyor.
Araştırmada Mac kullanıcıların öne çıktığı bir başka nokta ise duygusal ve cinsel konular hakkında sosyal medyada konuşmaya daha meyilli olmaları. Mac kullanıcılarının neredeyse yarısı (%49) bunu sıklıkla yaptıklarını belirtirken, tüm katılımcılar ortalaması ise %36 oranında.
Sosyal Medyanın İlişkiler Üzerindeki Etkisi Olumlu
Araştırma sadece yeni ilişkiler peşinde olan kullanıcılarla ilgili sonuçları ortaya koymuyor. Hali hazırda bir ilişkisi bulunan sosyal medya kullanıcılarıyla da ilgili çarpıcı gerçekleri ortaya çıkardı. Araştırmaya katılanların üçte biri (% 33) sosyal ağların ilişkileri üzerinde olumlu etkisi olduğunu belirtiyor. Mac kullanıcılarında ise bu olumlu etki %57 oranına çıkıyor. Aradaki bu yüksek orandaki farkın sebebi ise araştırmadaki bir başka veride saklı. Araştırmaya katılan Mac kullanıcıları, diğer kullanıcılara kıyasla ilişkileri olan insanlarla çok daha fazla oranda sosyal medya ağları aracılığı ile temasa geçiyorlar. Mac kullanıcıları %44 oranında sevdikleriyle sosyal ağlar üzerinden iletişime geçerken, ankete katılan tüm katılımcılarının ortalaması ise %35.
Kaspersky Lab’ın müşteri ilişkileri müdürü Cnews Andrey Mahala sosyal medya üzerinden yürütülen sosyal ilişkiler hakkında kullanıcıları uyarmayı da ihmal etmiyor.
‘Sanal dünyadaki eylemlerin gerçek hayattaki ilişkilerimizi nasıl etkilediği fark edemiyoruz. Bu ilişkilere romantik ilişkilerimiz de dahil. Tabii ki, bazı durumlarda sosyal ağlar ciddi anlamda bir nimet. Bir araya gelemeyeceğimiz kişilerle ilişki kurmamıza ve bir aaya gelmemize şans tanıyorlar. Ama bu tarz ilişkilerin risklerini unutmamak gerekiyor, sosyal ağlar sosyal ilişkileri yozlaştırabiliyor. Bu bir mit değil. O yüzden de paylaştığımız şeyler ve bu paylaşımlarımızın neyi nasıl yansıttığı konusunda dikkatli olmalıyız.’
Kaspersky Lab aynı zamanda sosyal medya platformlarındaki güvenlik düzenlemelerine de dikkat çekiyor. Telefon numarası, ev adresi, pasaport bilgileri veya banka kartı bilgileri kadar özel ve önemli bilgileri sosyal medya ağları üzerinden paylaşmamız gerektiğini vurguluyor. Çünkü bu bilgiler kötü amaçlarla kullanılabilir. Şirket aynı zamanda şüphe çekici mesajlar, fotoğraflar ve videolar konusunda da temkinli olunması gerektiğini de vurguluyor. Çünkü bu tarz paylaşımlar kötü niyetli insanlar tarafından şantaj amaçlı kullanılabilir.