LinkedIn kullanıcılarına müjde!
Dünya’nın en büyük profesyonel çalışan ağına sahip site LinkedIn, sonunda spam dolu ana sayfasını düzeltmek adına en büyük adımı atarak kullanıcıların görmek istediği(ve istemediği) her şeyi kontrol altına alma olanaklarını kolaylaştırdı.
LinkedIn yaptığı açıklama ise şu şekilde:
“LinkedIn ana sayfanız, görmek istediklerinizle kısıtlayabilme imkanından dolayı cephanenizde kullanabileceğiniz önemli silahlardan birisi. Tüm profesyonel ağınız ile içerik yaratmak ve paylaşabilmek için tek durak noktası. Ana sayfanızda, sektörünüz ile alakalı en yeni gelişmeleri takip ederken sektöre dair yeni trendleri keşfedebilir, bunların hepsini yaparken de sizinle ilgili konularda lider firmaların yorumlarını öğrenebilirsiniz.”
Yeni arayüz, şu an sadece mobil uygulamaya gelmiş olarak gözüküyor olsa da, yepyeni bir dizayn ve arayüz ile yakın zamanda masaüstü uygulaması da değişerek yeni görüntüsüyle aramızda olacak.
Ne Beklenmeli?
LinkedIn notlarına göre beklenti şu şekilde özetlenebilir durumda:
“Son birkaç ay içerisinde, ana sayfa akışını sizin bakış açınıza ve isteklerinize daha uygun olacak şekilde düzenledik. Bu sayede sizin özel takip alanlarınıza daha uygun olacak.”
“Örnek olarak, seçtiğiniz alanları seçip, dediklerini duymak isteyeceğiniz liderleri takip edebilir ve okumak istediğiniz paylaşımları gözden geçirebilirsiniz. Ayrıca, daha az ilginizi çeken bağlantılarınızı ya da takip ettiğiniz kişilerin gelişmelerini görmeyi engelleyebilirsiniz. Gerisini biz size görmek istediklerinizi teslim ederek yapacağız.”
Kullanıcı Yorumları
Henüz yenilik sadece IOS kullanıcılarına gelmiş gibi gözüküyor. Kullanıcıların çoğu bu yeni güncellemeden oldukça memnun gözüküyor. İçlerinden biri ise şu şekilde yazmış:
“Birkaç dakikayı LinkedIn’in iPhone’umda yeni LinkedIn ana sayfasına göz gezdirerek geçirdim, ve tamamiyle etkilenmiş döndüm.
Neredeyse hemen, görmek istemediğim gönderileri filtrelemeyi ve kaldırabildim. Daha da iyisi, LinkedIn bana takip etmek isteyebileceğim liderleri ve basın kuruluşlarını, başlıklarına, endüstri türüne göre ve benzeri içeriklerle sıralayıp karşıma öneriler olarak sundu.
Bir buçuk dakika içinde, ana sayfam endüstriye özel haberler ve tanınmış liderlerin düşünce liderliği yazılarıyla dolmuştu.
İçinde kaybolup yazıları okumaya bile başladım. Daha sonradan farkına vardım ki paylaşım içindeki bir hashtag’e dokunarak aynı konu başlığına sahip başka yazı ve paylaşımları bulmak da mümkün olabiliyormuş.”
Peki Nasıl Yeni Arayüzde Önde Kalabilirsiniz?
Eğer içeriğinizi potansiyel müşterilerinizin ilgisini çekmek için bir para birimi olarak kullanmak istiyorsanız, hedef kitleniz ile uyumlu olup aynı zamanda değerli içeriğe sahip durum güncellemeleri ve paylaşımlarda bulunmanız gerekli.
Aynı zamanda paylaşımlarınızda yapılan yorum, beğeni ve paylaşımların da önemi çok büyük. Unutmayın ki LinkedIn bu sinyalleri paylaşımlarınızı başkalarının ana sayfasında daha yukarı taşımak için kullanır.
Ayrıca, tartışmasız bunu etkileyecek şeylerden bir tanesi de paylaşımlarınızda bulunan dikkat çekici fotoğraflar ve insanlarda yazma isteği uyandıran içerikler. Bunların yanında alakalı hastagler kullanmak da paylaşımınızın LinkedIn tarafından daha doğru dizinlenmesine ve sıralanmasına sebep olacaktır.
LinkedIn: Profesyoneller İçin Google
LinkedIn’in en büyük işlevlerinden biri dünyanın çalışanlar için en büyük arama motoru olması. 467 milyon üyesi bulunan sayfada yapılan paylaşımlar, durum güncellemeleri ve blog paylaşımları, aynı Google üzerinde olduğu gibi dizinleniyor ve sıralanıyor.
Hashtagler kullanarak, aynı bir blog sayfasının Google’da bulunmasının kolaylaştığı gibi, içeriğinizin doğru etiketlendiğinden ve dizinlendiğinden emin olun.
Uzun lafın kısası, LinkedIn sizin ana sayfanızın fazlasıyla alakalı ve yararlı bilgilerle dolu olmasını istiyor. Özellikle de telefon uygulamasını kullanırken, bir kahve almaya sırada beklerken ya da iki toplantı arasında zaman öldürürken.
LinkedIn, kullanıcılarına istekleri üzerine daha fazla kontrol hakkı tanıyarak en iyi içeriklerin görünür bir şekilde öne çıkmasını sağlamaya çalışıyor. Bu da sizlerin durumlarınız ve paylaşımlarınızın interaktif olabilmesini gerektiriyor.
Bu içerik sizin için yararlı oldu mu? Eğer olduysa emojilerimizle tepkinizi göstermeyi ve yorum yaparak belirtmeyi unutmayın! ☺️