Şu ana kadar Instagram kullanıp da reklam sayfalarına ya da büyük takipçi kitlesine sahip olan sayfaların yaptığı reklamlara rastlamayan yoktur. Aksesuarlardan giyime, el işlerine kadar her türlü konuda bu platformdan satışlar git gide büyüyerek de sonunda sosyal medya devinin dikkatini çekmiş olacak, Instagram artık bu işe kendi el atmaya başlıyor.
Şimdilik Amerika Birleşik Devletleri içerisinde 20 marka ile anlaşan Instagram, iOS kullanıcılarına alışveriş yapılabilecek etiketler ile bu imkanı sağlamaya başladı.
Nasıl İşliyor?
Şu andaki prototip uygulama ise şu şekilde: marka kendi koyduğu fotoğrafa tıpkı insan etiketler gibi gerekli etiketlemeleri yapmaya devam edecek. Kullanıcılar da tek dokunma ile ürünleri görüntüleyerek beğendiği ürüne geldiği zaman markanın sayfasına yönlendirilecek. Bunu mobil uygulamasını kullanırken Facebook linki açmak gibi düşünebilirsiniz. Aynı şekilde sol üstte geri dönmenizi sağlayacak bir çarpı işaretiyle sayfa açılacak. Sayfa üzerindeyse fiyatı, modelleri, boyutları gibi detayları bulabileceğiniz bir ekranla karşılayacak. Eğer alma kararı verirseniz ise doğrudan işleminizi buradan yapabilecek, beğenmez ve geri dönmek isterseniz de anında uygulamaya geri dönüş yaparak normal gezintinize devam edebileceksiniz.
Ücretlendirme Politikası
Instagram parasallaştırma başkan yardımcısı James Quarles’e göre Instagram, satışlardan pay almayacak. Bunun yerine markaların belli bir ücret karşılığında takipçisi olmayan insanlara gözükmesi için buna uygun bir plan geliştirecek. Bu sayede ellerinde olan 500.000 reklamcılardan, Facebook’un 4 yıl önce Instagram’ı almasından beri ilk kez, iyi bir kazanç dönemine girmesi bekleniyor.
Pazarlama Boyutu
Şu anki alışveriş yapılabilir fotoğrafların hafif bir dizaynı bulunuyor. Bu sayede “Ürünleri görüntüle” butonu fotoğrafı mahvetmiyor ve hemen gözünüzün önüne çıkıyor. Bunun temelini de ünlülerin sponsorları aracılığıyla yaptığı ürün yerleştirmeli fotoğraflar oluşturuyor.
Alışveriş yapılabilir fotoğraflar ise müşteri profillerine uyuyor. Instagram’ın yaptığı araştırmaya göre ABD içindeki Instagram kullanıcılarının %60’ı uygulamadan öğrenirken, %75 gibi büyük bir miktar ise bir Instagram paylaşımından etkilenmelerinin ardından internet sitelerinde araştırmaya ya da arkadaşlarına bahsetmeye başlıyorlar.
Kullanıcı alışveriş verimlerini bu sayede arttırmayı planlayan Instagram, kullanıcılarının geri dönüşlerine bağlı olarak bu süreci hızlandırma ve daha fazla firmaya hizmet sunma eğiliminde.
Gelecekte Nasıl Olacak ?
Şirket şu anda sadece uygulama üzerinden satış yapmayı planlamıyor. Ancak şu andaki gelişmeler ile bile zaten keşif adına büyük ilerlemeler yapan uygulamanın bunu koyup koymayacağını zaman gösterecek.
Öte yandan Instagram kullanıcılarının bu özelliği daha rahat kullanması adına “Kaydet” butonu ekleyi planladığı ise bilinenler arasında. Ürünü beğenmiş olsa da “ben bi düşüneyim” diyen insanları da unutmak istemeyen Instagram, bu buton sayesinde bakılan ürünün linkini otomatik olarak yer imlerine ekleyerek daha sonra geri dönme imkanı sağlayacak.
Quarles’in açıklamasına göre ise bu yeni özellik yakın zamanda videolara, başka formatlara ve ülkelere eninde sonunda ulaştırılacak. Instagram’ın bir ümidi ise ileride daha fazla firma ile anlaşarak, firmaların kendi ürün sayfalarını yaratabilmelerini ve şu anda işleyen “siz bize gönderin ürünleri biz size sayfayı oluştururuz” işleyişinden çıkmak.
Siz ne düşünüyorsunuz ? Sizce bu yöntem Türkiye’ye geldikten sonra tutar mı ?
Kaynak: https://techcrunch.com/2016/11/01/instagram-shoppable-photos/