in ,

1.5 Milyon Pin Üzerinden Yapılan Analiz ile Pinterest Pazarlaması

Markanız Pinterest’de ne kadar aktif?

Platformu kullanarak ayda ortalama 98 dakika harcayan 150 milyon aylık aktif kullanıcısı ile Pinterest,  kimi için bir web sitesi trafiğinin ana kaynağı iken bazıları için az kullanılan bir sosyal ağ olabilir.

2016 yılının başında, marka pazarlaması (100.000 markadan gelen 16 milyondan fazla sosyal medya mesajını inceledik) üzerine bir araştırma yaptık ve özellikle Pinterest’in markalar için çok fazla potansiyele sahip olduğunu gördük.

Hangi şablonları bulabildiğimizi görmek için her biri 2016’da gönderilen 1,5 milyondan fazla pine baktık. İnsanlar pin gönderildiğinde, aramalarda hangi sözcükleri kullandıklarını araştırdık.

Bu verilerin bir pinterest pazarlama stratejisi başlatmanıza veya geliştirmenize yardımcı olabileceğini umuyorum.

Keşfettiğimiz En İyi 4 Pinterest Anlayışı: Pinler Yayınlandığında, Ortak Sözler ve Angajman İçin En İyi Zamanlar

Veriler

Bulgulara geçmeden önce, bu çalışma için kullandığımız verilerle ilgili bazı ayrıntıları paylaşmak isteriz:

  • 20.319 Pinterest profilinden gönderilen 1.577.234 pin analiz edildi.
  • Çalıştığımız pinlerin % 99’u görüntü, % 0,3’ü video ve yaklaşık % 10’u link içeriyordu.
  • Veriler 1 Ocak 2016’dan 23 Ağustos 2016’ya kadar alınmıştır.

Pinler Ne Zaman Gönderiliyor?

Şahsen, insanlar hafta sonları daha fazla para harcar diye tahmin etmiştim ama bu sefer tamamen yanılmışım! Pinlerin yayınlandığı günlerin grafiklerine baktık. En çok pin pazartesi ve salı günü yayınlanıyor.

Aslında, pinler pazartesi ve salı günü haftasonuna göre iki kat daha fazla yayınlanıyor.

Pinterestde gönderilen pinlerin yayınlanma zamanları
Pinlerin günlere göre gönderilme oranları. (Buffer.com’dan alınmıştır)

Verilerimize göre, pinlerin % 32’si pazartesi veya salı günü yayınlanmaktadır. Pinlerin en az popüler günleri cumartesi ve pazar olup, pinlerin yaklaşık % 7’si bu günlerde yayınlanmaktadır.

İnsanlar Pinterest’le Ne Zaman İlgileniyor?

İçeriğin paylaşıldığı en popüler günlerinin yanı sıra, insanların Pinterest’teki içerikle ne zaman meşgul olduklarını da gözlemlememiz önem taşıyordu. İşte bulduklarımız…

Görünüşe göre, insanların Pinterest’i beğendiği ve repin yaptığı günler, pinlerin gönderildiği günlere çok benziyor.

İşte, Pinterest’te pin başına ortalama beğenilenlerin, günlük dağılımı:

Pazartesi ve cumartesi günleri pin başına, ortalama repin’lerin günlük dökümü:

Pinterest’te En Çok Hangi Kelimeler Kullanılıyor?

Kullanıcıların Pinterest’te hem paylaştıkları imgeler hem de onlar hakkında ne düşündükleri, hangi  sözcükleri  kullandıkları hakkında merak içindeydik. Aşağıda, en çok aranan dokuz kelime bulunmaktadır:

  1. Yapmak
  2. Çizim-tasarım
  3. Logo
  4. Yeni
  5. Aşk-sevgi
  6. Almak
  7. Bir
  8. Ücretsiz
  9. Gün

Pinterest altyazılarında en çok kullanılan dokuz kelimeye baktığımızda ilk 3’ün Yap, Tasarım ve Logo olduğunu görmek güzel. Bu, en ilgi çekici içeriğin oldukça yaratıcı olduğunu ve tasarımla ilgili olduğunu bizlere gösterir. Bu üçten sonra diğer en iyi sözler: yeni, sevgi, almak, bir, ücretsiz, gün.

Bu çalışmada bulduğumuz en sık aranmış sözcük olan “yap”, 63,293 pine girdi – analiz ettiğimiz 1,5 milyonluk pinlerin yaklaşık % 4’ü.

En Popüler Pinler İçin En Yaygın Kelimeler Nedir?

Genel olarak Pinterest ile ilgili en yaygın kelimeleri inceledikten sonra, bu kelimeleri etkileşim içine sokmak istedik. Mesela hangi kelimeler yalnızca en popüler pinlerle kullanılıyor . Aradaki fark ilgi çekici. Yap hala başı çekiyor ve onu Bir, Kolay, Tarif, Ücretsiz, Tavuk, Antik, Büyük ve Sevgi izliyor.

Bu Verileri Nasıl Kullanacaksınız? Bugün Deneyebileceğiniz 4 Pinterest Deneyi

Çalışmamızın verilerini temel alarak hazırladığımız dört yeni deneyi sizlerle paylaşmak isterim. Bu verileri kullanmaya istekli iseniz, bunlardan herhangi birini deneyebilirsiniz.

1. Daha Az Kelime Kullanarak Deneme

Pinlerin ortalama karakter uzunluğunun 98 karakter olduğunu gördük. Görsel bir platform olan Pinterest de çok az karakter gösteriliyor. Deneyimlerimize göre, pin açıklamaları, 50-60 karakter civarında olup, birisi pine tıkladığında altyazıların geri kalan kısmı görüntülenebilir halde gözükmektedir.

Buda bize bu karakterleri akıllıca seçmenin inanılmaz derecede önemli olduğunu gösterir.

2.Günlük Pinterest Deneyimleri

Doğru zamanda gönderi planlaması, bütün sosyal medya stratejisinin önemli bir parçasıdır ve bu durum Pinterest için de değişmez.

Çalışmamız sonucu çoğu pinlerin pazartesi ve salı günleri gönderildiğini ve en çok katılımın (beğenilenler ve repin’ler) pazartesi ve cumartesi günleri geldiği ortaya çıkmıştır. Bu verileri yorumlayacak olursak;

  • Etkileşim potansiyelinin daha fazla olduğu günler gönderileri daha fazla inceleyebilir ve paylaşımlarınızı bu günlerde yapabilirsiniz.
  • Diğer taraftan paylaşımlarınızı etkileşimlerin az olduğu günler yapıp daha az görüntülemeye razı olursunuz!

3. Özgün Pinler Paylaşmayı Deneyin

Pinterest, yaratıcı ve özgün fikirleri bulmak ve paylaşmak için uygun bir yer haline geldi. Elimizdeki verilerde bunu destekliyor.

Pinterest’te en çok kullanılan kelimelere ve özellikle popüler pinlerdeki en çok kullanılan kelimelere bakıldığında, dalmak, yapmak, bir, kolay, tasarım ve yenilik gibi kelimelerin yaratıcı içeriğin Pinterest’te iyi durumda olduğunu gösteriyor.

Normal bir Pinterest kullanıcısıysanız, aşağıdaki örnekteki gibi pinler büyük olasılıkla oldukça tanıdık gelecektir:

pinterest örnek

Bazı başarılı pinler, kullanıcılara adım adım bir işi nasıl yapabileceğini göstermektedir. Bu pinler için konunun önemi yoktur. Bu gibi bazı içerik fırsatları markanızın ön plana çıkması için yollar açıyor. Bu tür pinler ayrıca Pinterest’ten web sitenize trafik çekmek için iyi örneklerdir.

Denemekten korkmayın; Pinlerinizde özgün olmak için fotoğraf çekmek ve çeşitli konularda denemeler yapmaktan çekinmeyin, sürekli yeni bir şeyler deneyin.

4. Pinterest Takipçileri İçin Ücretsiz Bir Kaynak Sağlayın

En sık kullanılan kelimeler listesinde ve en popüler pinde sıklıkla bulunan kelimelerin içinde “ücretsiz”  kelimesi vardır. Yüksek kaliteli ve ücretsiz içeriği kim sevmez?

Bu örnekte, ücretsiz bir tığ işi kalıbı paylaşılıyor. Ayrıca, içeriğin barındığı web sitesine geri trafik çekmek için Pinterest’i kullanmanın harika bir örneğidir.

ücretsiz etiketi için pin örneği

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.

Gatebox ile Akıllı Ev Asistanları Artık Hayatımızda

Uyku Masallarımı Bir Startup Anlatıyor