Starbucks, McDonald’s, Nike gibi firmaların isimlerini duyduğunuz da ilk aklınıza gelen şey logoları.
Peki bu logoların sanıldığı kadar masum olmadığını söylesek!!
Şöyle düşünün Apple 100 milyon iPhone satarsa, bu 100 milyon iPhone kutusu ve kutuların üzerine basılmış 100 milyon Apple logosu anlamına gelir. Bu da tonlarca mürekkep anlamına gelir.
Anlayacağınız üzere hem maddi hem de ekolojik zarar büyük!
Çözüm Mürekkep Miktarını Azalmakta
Bu yüzden Fransız tasarımcı Sylvain Boyer dünyanın en büyük şirketlerinin logolarını, ‘ecobranding‘ (ekolojik marka) adını verdiği yöntemle değiştirdi. Bazı logolarda %40’a varan mürekkep tasarrufu sağlayan yepyeni tasarımlara imza attı.
Kulağınıza gereksiz bir işmiş gibi gelebilir, gelmesin!
Çünkü bahsettiğimiz markalar binler, milyonlarla değil, milyarlar,trilyonlarla ifade edilebilecek miktarlarda satış yapan firmalar.
Bu da trilyonlarca logo anlamına geliyor!!!
Fikrin İlhamı Kızı
Boyer bu fikri 2013 yılında kızının doğumu için bir kart tasarlarken bulmuş.
“Öncelikle çok renkli bir kart tasarladım. Bilgisayar ekranında çok güzel görünüyordu.”
Ancak baskı firmasının çıkardığı faturayı görünce Boyer ufak bir şok geçirmiş.
“Kart çok güzeldi ama fiyatı da bir o kadar ‘güzeldi’. Onun yerine daha az renkli bir tasarım hazırladım. Böylece kart hem daha ucuza geldi hem de daha çevre dostu oldu.”
Büyük Şirketler, Büyük Tasarruflar
Bunu fark etmek için kişisel bir deneyim yaşaması gerekmesinin kulağa aptalca gelebileceğinin farkında olduğunu söyleyen Boyer daha sonra bu konu üzerine kafa patlatmaya başlamış.
Şirketlerin logolarını daha ekolojik bir forma sokarak pek çok kazanç elde edilebileceğini farkeden Boyer,her yıl milyarlarca kez basılan bu logoları çevre dostu birer tasarıma çevirme kararı almış.
İşte Karşınızda O Logolardan Bazıları
Nike’dan Başlayalım
Ovvv Bak Sen Şu Apple’ın Elmasına
%10’dan %40’a Varan Tasarruf
Şirketler Farkında
Aslında global anlamda hizmet veren pek çok firma böyle bir ihtiyaç olduğunu farkında. Örneğin Nike birkaç yıl önce şirket içinde kullanılmak amacıyla, hangi ürünün üretiminin çevreye ne kadar zarar verdiğini gösteren bir uygulama hazırlamıştı. Böylece tasarımcıların hem maliyeti düşürecek hem de çevreye olan etkiyi azaltacak ürünler geliştirmesi amaçlanıyor.