Emojiler hayatın her alanında yeni bir iletişim aktörü olarak kendini göstermeye devam ediyor. Özellikle sosyal medya ve çevrimiçi mesajlaşmaların vazgeçilmezi haline gelen emojiler sadece kullanıcılar için eğlenceli bir iletişim yolu olmakla kalmıyor. Emojilerin artan popülaritesi birçok farklı sektör için ağız sulandıran bir hal aldı. Özellikle reklam ve pazarlama sektörleri emojilerin sıkı takipçileri arasında. Araştırmalara göre, son 12 aya baktığımızda, pazarlama stratejilerinde ve reklamlarda emoji kullanımının yüzde 57 arttığını görüyoruz. Bu artış emojilerin iletişim dili olmakla kalmayıp reklam yıldızı olmak yolunda da hızla ilerlediğini gösteriyor gibi.
Emojiler Neden Pazarlama ve Reklam İçin Kullanılıyor?
Emojiler Çok Popüler
Emojiler son yıllarda artan popülaritesiyle tüm dikkatleri üzerlerine çekiyor. Yapılan araştırmalara göre bu yıl 4.8 trilyon dijital mesaj emoji içeriyordu. Bu mesajların gençler arasında olanlarına baktığımızda ise mesajların yüzde 92’sinin emoji içerdiğini görüyoruz. Yani attığımız hemen hemen her mesajda emojileri kullanıyoruz ve bu onları günümüzün en popüler dijital kültür ögesi haline getiriyor. Bu kadar popüler bir iletişim aktörünün, pazarlama ve reklam sektörünün gözünden kaçması zaten beklenemezdi.
Emojiler Kalıcı
Emojiler dijital dünyada ortaya çıkmış, gelip geçici heveslerden farklı ele alınmalı. Örneğin PokemonGO çok popüler bir uygulama olarak ortaya çıktı ve dünyayı kasıp kavurdu ama daha bir yılını doldurmadan popülaritesini büyük ölçüde kaybetti. Emojiler için ise durum tamamen farklı. Dijital dünyada her 10 gençten 9’unun aktif olarak kullandığı emojiler yıllar içinde eskimek bir yana, sürekli yenilenerek daha popüler hale geliyor. Emojilerin sağlam yeri reklamcılar için emojileri güvenli bir liman haline getiriyor.
Büyük Firmalar Emojileri Kullanıyor
Emojilerin sektördeki güçlü yerini büyük firmaların gözdesi olmalarından kolayca anlayabiliriz. Dominos açıklamalarında, reklamlarında emoji kullanmaya başlayan öncü firmalardan. Emojiler başlarda gıda sektöründe sık görülüyordu ama bu günlerde araba aksesuarlarından, GSM operatörlerine kadar her alanda emojilerin pazarlama stratejisi olarak kullanıldığını görebiliyoruz.
İşte Pazarlama Stratejilerinde Emoji Kullanmanın Altı Faydası
- Twitter’ı aktif kullanan kurumsal firmalar için emojiler vazgeçilmez bir pazarlama stratejisi. Firmalar 140 karakter sınırına karşı daha çok şey anlatabilmek ve rekabette öne geçmek için emojileri aktif olarak tweetlerinde kullanıyorlar.
- Emojileri reklamlarda kullanmak, şirketlerin içinde bulunduğu dönemi kaçırmadığının, gençlerle aynı dünyada yaşadığının önemli bir göstergesi. Reklam dilinde ağır süslü sloganlar yerini yaratıcı ve eğlenceli içeriklere bırakalı çok oldu. Reklam şirketleri yaratıcı olmak ve içeriklerini zenginleştirmek için emojilere bir hazine gibi bakıyorlar.
- Emojiler verilmek istenen mesajı karşı tarafa ulaştırma konusunda çok başarılı bir strateji. Müşterinin reklama olan kişisel tepkisini ve reklamın istenilen yere ulaşmasını emojiler büyük oranda etkiliyor. Aktarılmak istenen duygu konusunda emojiler çok başarılı. Kısacası, anlatmak istediğinizi emojilerle anlatmak daha kolay.
- Emojileri kullanan markalar bu yolla kazanmak istedikleri kurumsal kimliğe daha çabuk ulaşabilirler. Çünkü emojiler duyguların yanında karakterleri de temsil ediyor ve reklamların ete kemiğe bürünmesinde emoji kullanımı reklam şirketlerinin işini çok kolaylaştırabilir.
- Facebook ve Instagram’da da emojiler kullanılıyor ve bu mecraları reklam için kullanan şirketler emojilerden uzak kalırsa aslında bu işin tabiatına da uzak kalmak olur. Emojileri kullanmak, reklamlarınızı Facebook ve Instagram’da daha görünür ve ilgi çekici yapacaktır.
- Emojiler aldığınız geri dönüşler konusunda da işinizi kolaylaştıracaktır.
Gördüğünüz gibi, emojilerin reklamlarda kullanılması ve pazarlama stratejilerinin baş tacı olması şaşırtıcı değil. Peki sizce emojiler gelecekte başka nerelerde karşımıza çıkacaklar? Emojilerin yarının dünyasında yeri ne olacak?