in ,

Snapchat Takipçilerinizi Arttırmanın 11 Yolu

Kurumsal snapchat hesabınız var ve bunu geliştirmek mi istiyorsunuz? Aşağıdaki 11 adımı takip ederek istediğiniz nitelikli takipçilere ulaşabilirsiniz.

#1: Adres Defterinle Bağlanma

Snapchatte takipçi bulmanın en kolay yolu (ve geri takip kazanmanın) adres defterinden arkadaslarını ekle kısmını kullanman. Snapchat ana sayfasının üst kısımında bulunan hayalet ikonuna tıklayıp, arkadaş ekleye basman gerek.

Arkadaş listenden kişi ekleme

Snapchat daha sonrasında seni adres defterine götürüyor ve buradan da adres defterinde bulunan kişilerin hesabının olup olmadığını ilişkilendiriyor. Arkadaşlık isteği yolladığın zaman, karşı tarafa bildirim olarak geri gidiyor ve seni eklemeleri için yönlendiriliyorlar.

Snapchatteki kişi listesi

Peki bir marka ya da iş hesabı bu özelliği nasıl kullanabilir? Eğer CRM ya da müşteri datanız varsa, datanızı telefon numaralarına bölün. Daha sonra bu datalarınızı Iphone ya da Android adres defterinize kaydedip yukarıdaki aşamaları takip edin.

İp ucu: Facebook üzerinden arkadaş listenizdeki telefon numaralarını Iphone ya da Android rehberinize yükleyebilir ve hangi arkadaşlarınızın hesabının olduğunu görebilirsiniz. Ayarlar > Facebook > Tüm Kişileri Yükle.

facebook kişilerini aktarma

 

#2 : Email Adresindekileri Bildiri Gönder

Email hala daha pazarlamanın etkili bir yolu olarak kullanılıyor bu yüzden müşteri datalarınızı yaş, yer v.b. şeklinde ayırabilirseniz, örneğin 13- 35 yaş arası müşterilere özel olarak mail atabilirsiniz. Böylece Snapchat’e katılmaları ve sizi eklemeleri için teşvik edebilirsiniz.

Peki ya işinizin derin bir segmentasyon özelliği yoksa? Hiç merak etmeyin. Bir sonra ki email haber bülteninize snapcode’unuzu bırakın ya da Snapchat logosunu Facebook, Twitter, Youtube v.b. logolarının yanına yerleştirin.

Snapchat hakkında mail yazma

 

#3 : İnternet Sitenize Snapchat Adresinizi Ekleyin

İnternet siteniz müşterilerinizi online üzerinden ilgisini çekebildiğiniz en önemli yerlerden biridir. Bu yüzden Snapchatinizin tanıtımını yapabileceğiniz en iyi yer internet sitenizdir.

Snapcode’unuzu sitenizde ziyaretçilerin kolayca erişebileceği bir yere yerleştirin ya da Snapchat logosunu ekleyip sizi takip etmelerini isteyebilirsiniz. Logo ile beraber kişiselleştirdiğiniz URL’ yi de ziyaretçilerle payalaşabilirsiniz. (snapchat.com/add/kullanıcıadı)

Snapchet linkini ekleme

 

#4 : Snapcode’unuzu Sticker Yapın ve Mağza Kapınıza Asın

Eğer küçük bir işletme yürütüyorsanız, Snapcode’unuzu Visa, Mastercard gibi ticaret odası sembollerinin yanına yapıştırabilrisiniz. Snapcode’unuzu sticker haline getirirken Sticker Mule  kullanabilirsiniz.

Snapchat Stickerı

Snapcode’unuzu belirgin bir şekilde sergilemek, müşterilerinize Snapchat’te olduğunuzu gösterir ve daha fazla takipçi kazanmanızı sağlayabilir. Takipçileriniz işinizle ilgile içerik oluşturmaya daha çok yönelir ve böylece daha çok paylaşım ve network kazanabilirsiniz.

 

#5 : İş kartınızda Snapcode’unuzu Belirtin

Pazarlama alanında çalışıyorsanız ve sosyal pazarlamanızı bir sonraki adıma taşımak istiyorsanız Snapcode’unuzu iş kartınıza koyabilirsiniz. Snapcode’unuzu kartınızda belirtmeniz, tanıştığınız kişilere Snapchat’te olduğunuzu ve onlarla bu şekilde iletişime geçmek istediğinizi gösterir.

iş kartında snapchat belirtme

Aynı zamanda iyi bir konuşma başlangıcı olarak kullanılabilir ve diğer pazarlamacılarla olan farkınızı arttırabilir.

 

#6 : Snapchat URL’nizi Otomatik Olarak Direkt Mesaj Atın

Snapchatte takipçilerinizi arttırmanızın başka bir yolu ise SocialOomph gibi otomatik direkt mesaj gönderen servisler kullanmaktır. Twitter takipçilerinize otomatik mesaj yoluyla gelen kutularına Snapchat URL’nizi gönderebilir ve sizi Snapchat’te eklemeleri için teşvik edebilirsiniz.

Mail örneği snapcat hakkında

 

#7 : Sosyal Medya Hesaplarınız Üzerinden Çapraz Pazarlama Yapın

Snapcode’unuzu işinizin yer aldığı diğer bütün sosyal medya hesaplarınızda ulaşılabilir hale getirmek uzun vadede takipçi sayınızı arttırabilir.

örnek sosyal medya hesabı snapchat bulunduran

Bu yöntemi bir adım ileri taşımak için, diğer sosyal medya hesaplarınızı kullanmayacağınız bir gün içerisinde Snapcode’unuzu hesaplarınız üzerinden paylaşın. Bu yöntemle takipçilerinize “ ….. işimizde, bugün Snapchat’te bizi izleyin” mesajını verebilirsiniz.

Snapchat örneği işi gösteren

 

#8 : Bloggerlarla İşbirliği Yapın

Sosyal medya kanallarında bulunmanın dışında, bloggerlar ya da etkili olabilecek kişilerin yardımını alabilirsin işinin tanıtımı konusunda. Bu yardımlaşma işinizin reklamını yapmakla beraber Snapchat üzerinden takipçi sayınızı da arttırabilir. Ancak bu taktik biraz zorlayıcı olabilir çünkü bloggerın hitap ettiği kesim sizin istediğiniz kitle olmayabilir.

Bloggerları belirlemenin en iyi yolu ise belirli anahtar sözcüklerle Google aramasıdır. Örneğin; gezi bloggerları İstanbul ya da yemek eleştirmenleri Ankara. Kısa bir Google araştırması siziniz işinizle alakalı kişileri bulmanıza yardımcı olacaktır. Büyük ihtimalle onlarda sosyal medya hesapları üzerinde olduklarından fanlarına ulaşmanız kolay olacaktır.

 

#9 : Top Müşterilerinizin Hesabınızı Kullanmasına izin verin

Snapchat’tinizi geliştirmenin başka bir yolu ise top müşterilerinizin hesabı devre almalarına izin vermektir. Social listening araçları kullanarak kimlerin süper fanınız olduğunu belirleyin. Hangi müşteri markanız hakkında en çok tweeti atmış? Markanız ile alakalı içerikler paylaşıyor mu? Gibi soruları bulduktan sonra kişiden, snapchatte sizi değerlendirmeleri karşılığında ürününüzden vermeyi önerebilirsiniz.

Top müşterinin kullandığı bir hesap örneği

 

#10 : Facebook Reklamları Üzerinden Snapcode’unuzu Yayınlayın

Facebook üzerinden Snapcode’unuzu reklam vermek kullanıcı sayısını arttırmanızın başka bir yoludur. Geniş bir reklam hedefine sahip olan Facebook üzerinden birçok kişiye ulaşılabilir. Bir örnek olarak şubat ayında $50 yayımlanan mobil uyarlamalı (hedef kitlesi Amerika’da yaşayan 30 yaş ve altı Iphone 6 kullanıcıları) Facebook ve Instagram reklamı bize 1,000+ yeni snapchat kullanıcısı kazandırabilir.

İnstagram reklamı örneği
Facebook üzerindeki reklamın amacı olabildiğince fazla insanın tıklamasını, beğenmesini ve yorum yapmasını sağlamaktır. Burada ki amacımız kullanıcıların ekran görüntüsünü almaları ve Snapchatte sizi takip etmelerini sağlamaktır.

 

#11 : Sizi Önermelerini Sağlayın

Bu son yöntem Snapchat’in bize sunduğu önerme özelliği ile takipçi sayınızı arttırmaya yardım edecektir. Düzenli olarak takipçilerinizden sizi diğer hesaplara önermelerini isteyin, benzer şekilde beğenmelerini, retweet etmelerini istemeniz gibi.

Arkadaşlarına önerme

Kullanıcılar isminizin üzerine tıkladıktan sonra ok seklindeki ikona basarak sizi diğer hesaplara önerebilirler.

arkadaş önermenin ikinci aşaması

 

Sonuç

Snapchat takipçilerinizi arttırmak düşündüğünüzden daha kolay olabilir eğer gerekli yöntemleri bilirseniz. Ancak takipçi sayınızı arttırmak stratejinizin için sadece büyüme ve dikkat çekme aşamasını bir parçası olabilir. Diğer sosyal medya hesaplarınızda da olduğu gibi Snapchat’te takipçi sayınızın fazla olması dışında hedef kitlenize hitap eden, işinizle ilişkisi olan kişilerin sizi takip etmesi önemlidir. Umarım bu yazı takipçi sayınızı etkili bir şekilde arttırmanıza yardımcı olur. Bir sonra ki yazıda görüşmek üzere.

Kaynak: http://www.socialmediaexaminer.com/11-ways-to-grow-your-snapchat-following/

 

 

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.

Facebook Emniyet Merkezi

Facebook Emniyet Merkezi’ni Yeniledi! Peki Bu Yenilik Nelerden Oluşuyor?

‘Afgan Kızı’ Tutuklandı