Bir indirimden, ama sağlam bir indirimden yararlanmak için en fazla ne yaparsınız?
IKEA’nın farklı ve başarılı işleriyle ön plana çıkan İsveç merkezli reklam ajansı Akestam Holst, 2018’in ilk günlerinde imza attığı oldukça çarpıcı bir kampanyayla müşterilerini idrarlarını paylaşmaları için teşvik ediyor.
İdrarını Damlat, İndirimden Faydalan
Kulağa böyle deyince tuhaf, hatta biraz tiksindirici geldiğinin farkındayız, ancak kampanya oldukça eğlenceli bir sürece sahip.
Hamilelik testine benzeyen bir teknolojiyi dergi sayfalarına taşıyan ajans, hamile adayları idrarlarını sayfaya damlatmaya teşvik etmeye çalışıyor. Sayfada bulunan kimyasal madde, hamilelik tespit ederse renk değiştiriyor ve o kişiye sayfada bulunan beşik fiyatının altında bulunan özel bir indirimi gösteriyor.
Hamilelik Testi İlham Oldu
Geleneksel hamilelik testlerinde, eğer kişi hamileyse, test çubuğu üzerinde ikinci bir kırmızı çizgi belirir. İşte Ikea’nın reklam kampanyası da bu teknolojiden ilham alıyor.
Reklam, İsveç’in en saygın kadın dergilerinden Amelia’da yayımlandı. Mercene Labs iş birliği ile oluşturulan reklam kampanyasının işleyişi dergide şu şekilde anlatıldı:
“Reklam kampanyasını hayata geçirebilmek için birtakım teknik değişiklikler yapmak durumunda kaldık. Başlangıç olarak, hamilelik testi şeridi kullanıldı. Mercene Labs, tekniği basılı reklam sayfasına adapte etmek için mikroakışkan ve tıbbi teşhis için kullandığı yüzey aktif maddeler konusundaki tecrübesinden faydalandı. Kontrollü kılcal akışın yanı sıra materyallerin dikkatli seçimi projenin başarısı açısından hayati önem arz ediyordu. Kampanya çalışmaları esnasında gerçekleştirilen teknik gelişmeler, tıbbi teşhis anlamında da potansiyele sahip.”
İKEA’nın İlham Veren Kuruluş Hikayesine Göz Atmaya Ne Dersiniz? Tıklayın ve Keşfedin!