Eminim internette gezinirken sık sık takip ediliyormuşsunuz gibi bir hisse kapılıyorsunuzdur. Google’da 2 dakika arattığınız bir ürün veya bir ürünle bağlantılı olabilecek bir konu, Facebook anasayfanızda reklam olarak karşınıza bir anda çıkıveriyor değil mi? Hem de hiç anlayamadığımız bir şekilde.
Aslında hissettiklerinizde yanılmıyorsunuz. Evet, takip ediliyoruz. Attığımız her adım, beğendiğimiz her fotoğraf, hakkında merak ettiğimiz herşey ve onun için yaptığımız her arama takip ve gözetim altında. Bunun sebebi tüm internet kullanıcıları olarak büyük bir tüketim ağınının temel yapı taşları olmamız. Big Data ( Büyük Data) adı verilen ve bizi dört bir yandan saran bir ağ tarafından takip ediliyoruz. Bu ağ çoğunlukla tercihlerimiz üzerinden bizi yönlendiriyor ve bir sonraki adımda ne seçeceğimize karar verecek kadar üzerimizde etki yaratıyor.
1 Dakikada İnternette Olanlar
Attığımız adımları, tıkladığımız siteleri takip ederek kendine yeni bir yol ve yöntem seçen bu ağ çoğu zaman algılaması oldukça zor bir resmin bir parçası haline getiriyor bizleri.
Peki sizce bu büyük resmin içerisinde 1 dakikada neler oluyor olabilir. Excela.com‘un hazırladığı haber ve görsel tam olarak bu sorumuza cevap veriyor. Ve 2016 yılında internet kullanıcıların 1 dakika içerisinde neler yaptığını gözler önüne seriyor.
İşte artık bağımızı koparmanın neredeyse imkansız bir hale geldiği ve tam tersi şekilde her geçen gün daha da bağımlı hale geldiğimiz dijital dünyada bir dakika içinde gerçekleştirdiklerimiz;
20.8 milyon mesaj Whatsapp’da sahiplerine iletiliyor.
701.389 kişi Facebook’a giriş yapıyor.
69.444 saatlik veri Netflix’de izleniyor.
150 milyon e-mail gönderiliyor.
1.389 farklı Uber aracı yollarda oluyor.
527.760 adet fotoğraf birbirinden farklı filtrelerle Snapchat’te paylaşılıyor.
Apple App Store üzerinden 51.000 adet uygulama indiriliyor.
Amazon üzerinden 203.596 dolar değerinde satış gerçekleştiriliyor.
120 adet Linkedin hesabı açılıyor.
Twitter’da 347.222 adet tweet atılıyor.
28.194 adet farklı post İnstagram’da yayınlanıyor.
Spotify üzerinden 38.052 saatlik müzik dinleniliyor.
1.04 milyon Vine seyrediliyor.
Google’da 2.4 milyon arama gerçekleştiriliyor.
Tinder’da 972.222 adet fotoğraf görüntüleniyor.
Yotube’da 2.78 milyon video seyrediliyor.
En Büyük Yükseliş Spotify’a Ait
Karşımıza çıkan bu tablo 2016 verilerine göre düzenlenmiş. 2015 yılı verilerine bakıldığında her pasta diliminin oranlarında ciddi artışlar olduğunu görmek mümkün.
Uber’de dakikalık 695 adet sürüş artışı görülüyor. Bu %100’lük bir artışı denk geliyor. Amazon’a gelince onunda 2015 verilerine bakıldığında dakika başına düşen satış rakamlarında %70’lik bir artış olduğunu söylemek mümkün. Ancak en hızlı çıkışı yapan uygulama ise oldukça farklı bir sektöre ait; müzik sektörüne. Spotify 2015 yılı dakikalık dinlenme oranlarına bakıldığında %186’lık bir artış yakalayarak listenin en çok yükseleni koltuğuna oturuyor.
İnternet kullanıcı sayısının artışı ve internetin gittikçe vazgeçilemez bir dünya haline gelmesininde elbette bu durumda ciddi bir payı var. 2017 yılında bu listedeki rakamların daha da yukarılara çıkacağını söylemek oldukça mümkün. Hatırlarsanız geçtiğimiz günlerde Amazon’un drone teknolojisini teslimat sistemiyle bir araya getireceğini duyurmuştuk. Eğer bu gelişme uygulamaya kısa bir süre içerisinde konulursa 2017 yılı sonunda en çok yükselişe geçen firmanın Amazon olacağını söylemek zor olmaz.Elbette henüz 2017 ‘nin yeni başladığını ve diğer platformlarda neler yaşanacağını bilmeden büyük konuşmamak lazım.