Bir işin başlangıç aşamasında iken onun için çalışmak zordur. Çünkü yapılması gereken birçok iş vardır ve tüm bunları düzene sokmak son derece önemlidir. En iyi uygulamaları oluşturmak ve işinizdeki her şeyin verimli bir şekilde çalışması için zaman ve çaba gereklidir. Neyse ki, bazı teknolojik uygulamalar çeşitli şekillerde bizlere yardımcı olabiliyor. Üstelik bizim yapabileceğimiz işleri son derece düzenli ve hızlı bir şekilde yaparak. Peki neler yapılabilir?
Zamanlama, insan kaynakları ve mali konulara kadar mobil cihazınızdaki bir uygulamayla hemen hemen her işin üstesinden gelebilirsiniz. Siz de Startup’ınızın verimliliğini artırmak istiyorsanız bu yedi uygulamaya bir göz atın. 😉
1. Evernote
Evernote uygulamasını kullanarak, paylaşılan belgeler, fotoğraflar ve dosyalar ile başkalarıyla beraber projeler üzerinde işbirliği yapabilirsiniz. Ayrıca not alabilir ve çevrimiçi içerikleri projelerinize kaydedebilirsiniz. Bu verimli uygulamanın en iyi yanı ise internet erişimine sahip herhangi bir cihazla projelerinize ulaşabilmenizdir. Verimliliği sağlamak için projelerde çalışanların zamanını, Evernote’u kullanarak izleyebilirsiniz. 😉
2. Expense Bot
Mali konuları dikkatli şekilde yönetmek her işletme ve dolayısıyla Startup için önemlidir. Hem de fazlasıyla… Bir başlangıç programının yani Startup’ın işlerinin kötü gitmesinin en büyük sebeplerinden biri bu konu olabilir. Bu yüzden ExpenseBot uygulamasını kullanmalısınız. 😉 Makbuzları, kilometre performansını, birlikte iş yaptığınız kişileri ve ayrıca çalışanları takip etmenize ve daha fazlasını yapmanıza yardımcı olur. Tam da ihtiyacınız olan cinsten değil mi? 🙂 Üstelik bu uygulamanın en iyi özelliklerinden biri, gözden geçirmeniz için otomatik olarak harcama raporları oluşturmasıdır.
3. FreshBooks
Daha kapsamlı bir finans ve muhasebe uygulaması arıyorsanız, FreshBooks profesyonel görünümlü faturalar oluşturmayı ve masraflar için otomatik olarak faturalandırmayı kolaylaştırır. Ayrıca tüm makbuzları ve giderleri tek bir yerde izleyebilir ve özelleştirilmiş raporlar oluşturabilirsiniz. Kulağa hoş geliyor değil mi? Kesinlikle! Aylık olarak faturalandırdığınız müşterilerin sayısına bağlı olarak FreshBooks’u kullanmak için aylık bir ücret var. Yani ne kadar müşteri için kullanıyorsanız o kadar para ödüyorsunuz ancak 30 gün boyunca uygulamayı test etmek için ücretsiz olarak uygulamayı kullanabilirsiniz.
4. Startup Vazgeçilmezi-Slack
Slack uygulaması ile ekibinizle sürekli iletişim halinde kalmak diğer uygulamalara göre çok daha kolaydır. İleti dizileri düzenleme ve önemli iletileri doğrudan kaydetme olanağı sağlayan bir anında ileti platformudur. Birçok Startup, e-postaları veya diğer mesajlaşma uygulamalarını kullanmak yerine günlük olarak Slack’i kullanıyor. Bununla birlikte, Slack ile mesaj göndermekten çok daha fazlasını yapabilirsiniz. PDF’leri, görüntüleri ve diğer dosyaları kolay bir sürükle ve bırak yöntemi ile de paylaşabilirsiniz. Slack’de limitsiz premium sürümünü aylık bir ücret ödeyerek, limitli sürümünü ise ücretsiz olarak kullanabilirsiniz. Ancak bu uygulamayı da 30 gün boyunca ücretsiz deneyebilirsiniz.
5. Skype
Birçok konferans uygulaması arasından seçim yapıp kullanabilirsiniz, ancak hiçbiri Skype kadar iyi değildir. 😉 Skype uygulamasıyla görüntülü görüşme yapabilir, anlık ileti gönderebilir, istediğiniz numarayı arayabilirsiniz. Samsung Galaxy S7 gibi büyük bir HD Super AMOLED ekran ve hızlı bir işlemci ile özellikle iyi çalıştığını söyleyebiliriz. Skype’ın kullanımı ücretsizdir, ancak kişileri daha iyi organize edebilme gibi daha fazla işlevsellik için bir işletme hesabına geçebilirsiniz.
6. TripIt
Startup’ınız için herhangi bir yolculuk yaparsanız, tüm seyahat planlarınızı konsolide etmek ve bilgileri tek bir yerde saklamak için TripIt uygulamasına ihtiyaç duymanız içten bile değil. TripIt, telefonunuzda veya internete bağlı başka bir cihazda seyahatiniz için bir ana güzergah oluşturur. Uçuşunuzu ve konaklama yerlerini nereden ayırdığınız önemli değildir. TripIt tüm bilgileri alır ve sizin için bir program derler. Ayrıca bu uygulama sayesinde, yol tariflerini bulabilir, hareket saatlerini kontrol edebilir ve hava durumu raporlarını doğrudan TripIt uygulamasından görüntüleyebilirsiniz.
7. Square
Square, hareket halindeyken kullanılabilen, mallarınız ve hizmetleriniz için kredi kartı tahsilatlarınızı kabul etmenize izin veren bir ödeme uygulamasıdır. Özellikle gıda kamyonları, saç stilistleri, muhasebeciler ve diğer seyahat eden işletmeler için son derece yararlı olduğunu söylemek mümkün. Çoğu satıcı kredi kartı işlemeyi daha hızlı yapmak için uygulama ile birlikte fotoğrafta görebileceğiniz bir Kare okuyucu cihaz kullanmayı tercih eder. Square, minimum başlangıç maliyetleri ile işlem başına bir ‘ücret’ tahsil eder.
new-startups.com
Evet bugün de Startup’lar için gerekli olabileceğini düşündüğüm 7 uygulamayı sizler için anlatmaya ve tanıtmaya çalıştım. Umarım bu yazı sizlere yardımcı olmuştur.
Keyifli okumalar! 🙂