in ,

Siyah Model, Modada Ayrımcılığa Karşı Ünlü Fotoğrafları Yeniden Yarattı

Sosyal medya son günlerde Deddeh Howard’ın modelliğini yaptığı  Black Mirror ( Kara Ayna) adı verilen bir fotoğraf projesini konuşuyor. Dünya çapından ünlü markaların fotoğraf çekimlerinde yer alan pek çok ünlü mankenin pozlarının tekrardan yaratıldığı projede Howard’ın amacı moda endüstrisindeki ırkçı anlayışı sarsmak!

Deddeh Howard Kim?

Siyah Model, Modada Ayrımcılığa Karşı Ünlü Fotoğrafları Yeniden Yarattı

Deddeh Howard Liberya’da doğmuş ancak şu an Los Angeles’da yaşayan bir model. Sektörün içinde Afrika kökenli bir model olarak iş bulmakta ve kendine yer bulmakta oldukça zorlandığını söyleyen Deddeh,  yaptığı her ajans başvurusundan ten rengi yüzünden olumsuz cevap aldığını söylüyor.

İşte projede tam olarak bu reddedilişlerin bir sonucu olarak ortaya çıkıyor. Kendisi gibi siyah tenli modellerin sektörde nasıl karşılandığını ve görünmez olarak algılandıklarını göstermek için yola çıkan Deddeh çarpıcı bir projeye imza atıyor.

Gucci, Victoria Secret, Louis Vuitton gibi oldukça ünlü markaların reklamlarında yer alan Gisel Bundchen, Kendall Jenner, Gigi Hadid gibi mankenlerin yerlerine geçen Deddeh ve fotoğrafçı Raffael Dickreuter adeta resimleri yeniden yaratıyor.

Siyah Model, Modada Ayrımcılığa Karşı Ünlü Fotoğrafları Yeniden Yarattı

‘Her gün firmalar, markalar onların ürünlerini almamız için bizi televizyonlarda ve bilboardlarda reklam yağmuruna tutuyor. Ancak bu konuda beni rahatsız eden bir nokta var. O mükemmel fotoğraflarda çok ama çok nadiren siyah tenli insanları görüyoruz.’

Black Mirror Projesi

Projenin tamamlanması yaklaşık 3 ay sürmüş. Howard ve çekimleri gerçekleştiren  fotoğrafçı Raffael Dickreuter çekimleri olabildiğince düşük bir bütçe ile kendi apartman dairelerini kullanarak yaptıklarını söylüyorlar.

Projenin başlangıcında Howard ve Dickreuter hangi firmaların reklam çekimlerinden ilham alacaklarına karar vermek için daha önce hiç siyah mankenlere reklamlarından yer vermemiş olan firmalarını incelemişler.

‘Ne kadar çok olduklarını farkettiğimizde çok şaşırdık.’

Daha sonra markanın en çok bilinen ve en çok kullanılan reklam fotoğrafını tespit etmeye çalışan ikili, seçtikleri fotoğrafın yeniden çekilebilir olmasına da özen göstermiş. Ve ortaya pek çok farklı markanın, farklı ürünlerini kapsayan ( gözlük, çanta, mücevher gibi) bir fotoğraf seçkisi çıkmış.

‘Her bir fotoğraf özenle seçildi. Fotoğrafı tekrar canladırabilmek için kıyafetlerin ve aksesuarın aynısını bulmak oldukça zorlayıcıydı. Doğru ışığı yakalamak ve aynı makyajı yapabilmek işin sırrının anahtarıydı.’

Siyah Model, Modada Ayrımcılığa Karşı Ünlü Fotoğrafları Yeniden Yarattı

Fotoğrafları çekerken bulmakta en çok zorlandıkları nesne 1939 model bir motorsiklet olmuş. Motorsikletin izini süren ikili uzun bir uğraş sonucunda motorsiklete ulaşmayı başarmışlar.

Projeyi başarıyla tamamlayan Howard ve Dickreuter şimdiden yaptıkları işle oldukça ses getirmişe benziyor.

İkili projeden beklentilerini ise şu sözlerle açıklıyor:
‘Her ırktan insanın, beyaz tenli, siyah, Asyalı, Latin vb. hepsinin eşit bir şekilde görülebilir olma şansına sahip olması gerekir.Umarım bu proje insanlarda bu konuda bir bilinç oluşmasını sağlar ve siyah insanlar için olumlu bir etkisi olur.’

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.

Din, Beyinde Seks ve Uyuşturucuyla Aynı Bölgeyi Etkiliyor

genlerle ilgili kişisel özellik

Ebeveynlerimizden Bize Geçen 10 Kişisel Özellik