in ,

Trafik Kazası Karşıtı “7” Yaratıcı Reklam Kampanyası 🚗

Türkiye İstatistik Kurumu, Kara yolu Trafik Kazası İstatistiklerine göre 2015 yılında ülkemiz karayolu ağlarında 2015 yılında toplam “1 milyon 313 bin 359” adet trafik kazası meydana geldi. World Health Organization (Dünya Sağlık Örgütü) tarafından hazırlanan 2013 Global Yol Güvenliği İstatistiklerine ilişkin raporuna göre ise dünyada durum şöyle:

  • Her yıl 1.24 milyon kişi trafik kazalarında ölüyor.
  • Ölümler arasında ilk sırada 15-29 yaş grubundaki gençler yer alıyorlar.
  • Ölenlerin ¾ ü erkek.
  • Orta Gelirli ülkelerin araç sahiplik oranı Dünya genelinde %52 olmasına karşılık, ölümlerin %80’i bu ülkelerde gerçekleşiyor.
  • Trafik kazalarında ölüm oranı yüksek gelirli ülkelerde %8.7, iken orta gelirli ülkelerde bu oran %20.1 ve düşük gelirli ülkelerde %18.3.

Tüm  bu korkunç tabloya karşın, bazı markalar farkındalık oluşturmak ve trafik kazalarına dikkat çekmek için çeşitli reklam kampanyalarına imza atıyor. İşte bunlardan birkaçı…

Durum böyle olunca farkındalık oluşturmak isteyen firmalar ise bu duruma dikkat çekmek için birbirinden yaratıcı reklam kampanyaları düzenliyor.

İşte sizler için derlediğimiz trafik kazası karşıtı “7” yaratıcı reklam kampanyası!

1. Cep Telefonuyla İlgilenmeyen Sürücüleri Kahve ile Ödüllendiren Uygulama: Driving Barista

trafik-kazasi

Güzel bir sabah kahvesi için insan her şeyi yapabilir. İşte Toyota bu gerçeği, yolları daha güvenli hale getirmek için kullanmaya karar vermiş! Böylece kahve zinciri Komeda’s Coffee ve telekomünikasyon şirketi KDDI Corporation ile iş birliği yaparak Driving Barista adlı ücretsiz mobil uygulamayı kullanıma sunmuş.driving-barista_1800x1800

Geçtiğimiz yıl gerçekleştirdiği “A Sirious Safety Message” kampanyasının ardından yol güvenliğini ne kadar önemsediğini bir kez daha gösteren Toyota, Driving Batista’nın yaratılma amacını da “Japonya’daki trafik kazalarını ve bu kazalara bağlı can kayıplarını sıfıra indirmek” şeklinde açıklıyor.

Akıllı telefonlarda, yer çekimine bağlı ivme hareketlerini algılayan gyro sensörünü (jiroskop) ve GPS’i kullanarak çalışan uygulama, sürücünün telefonu kullanıp kullanmadığını ve ne kadar mesafe katettiğini algılayabiliyor. Sürücü ilk 100 km’yi tamamladığında ilk bedava kahve kuponunu kazanıyor, ardından her 200 km’de bir kupon kazanmaya devam ediyor. Sürücü telefonunu eline alırsa mesafe sayacı sıfırlanıyor ve önceden kazanmış olduğu tüm kuponlarını kaybediyor.

2. İçeriden Bir Yüz, Alkollü Araç Kullanımı Hakkında Uyarıyor

We Save Lives (WSL) genel trafik kurallarını yerel çapta da uygulanabilir kılmayı amaçlayan kâr amacı gütmeyen, uluslararası bir organizasyon.

WSL, trafik kazasından zarar görenlerin haklarını korumak, sürücüleri alkollü araç kullanımından uzak tutmak ve bu konuda bilinçlendirmek için “Reflections From Inside” ismini taşıyan bir reklam filmi yayınladı

Kampanya için hazırlanan dijital sistem sayesinde, alkollü araç kullandığı       sırada ölüme sebebiyet veren bir trafik kazası sonucu 15 yıla çarptırılan ve 2010 yılından beri Florida hapishanesinde cezasını çekmekte olan hükümlü Kris Caudilla’nın görüntüsü bir bar tuvaletindeki aynalara yansıtılıyor.

3. Buick Tarafından Hazırlanan Human Traffic Signs Kampanyası

buick-trafik

Buick için yapılan bu reklamda trafik kazası geçirmiş gerçek insanlar, sürücüleri olası bir kazanın ciddi sonuçlarına karşı dikkatli olmaya çağırmak için kaza olma riski yüksek yerlerde trafik işaretleri tutuyor.

4. Ölümcül Bir Trafik Kazası Olmak Üzereyken Zaman Donsaydı?

Yeni Zelanda’nın ulaşım çözümleri sunan kuruluşu NZ Transport Agency, zamanı durdurduğu reklam filmiyle  büyük ilgi çekti. Trafikte ufak hataların bedelinin canla ödendiğine dikkat çeken kuruluş, yolu diğer sürücülerle paylaştığımızı, dolayısıyla diğerlerinin de hızını göz önüne alarak ve meydana gelebilecek kazaları hesap ederek ilerlememiz gerektiğini etkili bir şekilde söylüyor.

5. Kuzey İrlanda Çevre Bakanlığı Tarafından Hazırlanan Çarpıcı Reklam Filmi

Kuzey İrlanda’da Çevre Bakanlığının yol güvenliği için çektiği reklam filmi herkes tarafından tepkiyle karşılandı. Reklam filminde 2000 yılından bu zamana trafik dikkatsizliklerinden  ölen çocuklarda anılıyor. Konu olarak; ‘Pikniğe giden ana okulu öğrencilerinin pikniği, yoldan çıkan   bir araba ile acı bir şekilde son buluyor.’ Teması işlenmiş.

6. Radyo Yayınında Canlı Trafik Kazasılive-car-accident

Türkiye’de olduğu gibi Almanya’da da araba kullanırken cep telefonu kullanmak yasak. Ve yine Türkiye’de olduğu gibi Almanya’da da bir çok sürücü bu yasağa uymuyor.

Alman Yol Güvenlik Konseyi’nin bilinçlendirme kampanyası, bizim gibi radyo dinleyicilerine kalp krizi geçirtecek cinsten.

Radyodaki şarkı istek saatine gerçek bir dinleyici gibi telefon ile bağlanan kişi, konuşmanın ortasında trafik kazası geçiriyor. Olaydan hemen sonra tabi bunun reklam olduğu anlaşılıyor ama normal yayın içine giydirilmiş olması, projeyi tüyler ürpertici hale getiriyor.

7. Son Olarak Yaratıcı Bir Reklam Kampanyası Daha: Yoldayken Telefonunuzu Kapatan Radyo Spotu

trafik-kazasi

 Toyota’nın hazırladığı yol güvenliği kampanyası otomobil kullanırken telefonu kapatmak için Siri ya da Google sesini kullanan radyo reklamları üzerine kurulu.

Hazırlanan kampanyada radyo reklamları direkt olarak akıllı telefonla konuşuyor: “Hey Siri!” (iPhone için), “Ok Google!” (Android telefonlar için). Radyodan gelen ses akıllı telefona uçak moduna geçmesini söylüyor. Bu şekilde otomobil kullanırken telefonla olan bağınızı koparıyor.

Saatchi&Saatchi İsveç imzalı kampanyanın ana amacı otomobil kullanırken telefon kullanmanın tehlikelerine kulak tıkayan sürücüleri devre dışı bırakıp telefonlarını kapatmak ve Toyota’nın güvenliğe önem veren marka imajını güçlendirmek.

Ve Bir Uyarı Da Bizden Lütfen Kendiniz ve Sevdikleriniz İçin Trafik Kurallarına Uyunuz.

Unutmayın Geç Gitmek Hiç Gidememekten İyidir!

 

escort escort izmir

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.

Apple iOS Yeni Emojiler

Apple iOS 10.2’yle Gelen Yeni Emojiler

Duruşuyla Fenomene Dönüşen Tombili'nin Heykeli Çalındı

Duruşuyla Fenomene Dönüşen Tombili’nin Heykeli Çalındı.