in ,

Müzik Piyasası Artık İnternet Dünyasından Para Kazanacak

İnternet dünyası, fiziksel müzik dünyasını yendi.

Bu yıl ilk defa dünya çapında müzik satışında internetten elde edilen gelir, CD ya da plak gibi fiziksel albüm satışından elde edilen geliri geçecek.

İnternet Gelirleri %37 Artacak

Danışmanlık şirketi PwC, eğlence sektörüne dair yayımlanan yeni raporunda Spotify ve Apple Music gibi internet hizmetleri üzerinden müzik dinleme alışkanlıklarının artmasıyla müzik satışında fiziksel olarak elde edilen gelirin iyice azalacağını ortaya koydu.

Rapora göre 2017  yılının sonunda müzik sektöründe internetten elde edilen gelir  %37 artarak 9.1 milyar dolara ulaşacak. Albüm ve CD satışlarından elde edilen gelir ise % 10 düşerek 7.7 milyar dolara inecek.

ABD ve Avrupa’nın en büyük pazarları oluşturduğu müzik satışı ise genel olarak artış gösteriyor.

Müzik Dünyasında Dijital Devrim

İnternetten müzik dinleme devri bundan yaklaşık 20 yıl önce ortaya çıkan Napster programı ile başlamıştı. Çıktığı dönemde telif sorunsalı nedeniyle  oldukça büyük tartışmalara neden olan Napster internetten müzik yüklemeyi mümkün kılmıştı. Bu yenilik müzik dinleme ve albüm satın alma alışkanlığını kökten değiştirmişti.

Napster ile başlayan bu yeni dönem pek çok yeni uygulamanın ortaya çıkmasına öncü oldu. Financial Times’ın haberine göre, bugün YouTube, Deezer, Amazon ve Pandora gibi online müzik hizmeti veren servislerin 100 milyondan fazla abonesi var.

İlk etapta kontrolsüz bir şekilde müzik erişimine imkan sağlayan bu platformlar zamanla yasal düzenlemelerinde tamamlanmasıyla denetim altında alındı.

Hedef 49 Milyar Dolar

Universal Music, Sony Music ve Warner Music gibi büyük şirketler, Drake, Adele ve Beyoncé gibi müzisyenlerin şarkıları online olarak her dinlendiğinde gelir elde ediyor.

Bilet satışları, lisan ücretleri ve sponsorluk gibi gelir başlıkları müzik sektörüne 2016 yılında  47.2 milyar dolar kazandırdı. 2017 yılında ise bu rakamın 49 milyar dolara ulaşması bekleniyor.

Gelecek Video Yayınlarında

En büyük gelir ise canlı müzik yayınları ve konser yayınları oluşturuyor. Bu da dijital dünyada müzik sektörünün büyümeye videolar aracılığıyla devam edeceğini gösteriyor bizlere.

Yayınlanan araştırma raporuna göre Netflix, Hulu ve Amazon Prim gibi online video kanallarından elde edilen gelir, DVD ve Blu-ray satışlarını geçecek. Yatırım şirketi Kleiner Perkins Caufield & Byers, Spotify’ın küresel müzik gelirinin  %20’sini, Netflix’in ise ev eğlencesi gelirlerinin %30’unu elde ettiğini ortaya koymuştu.

 

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.

Çevre Kirliliği İle İlgili A’dan Z’ye Bilmeniz Gerekenler

Dünyanın İlk Vegan Kumaşı Türkiye’de Üretildi