in ,

Ünlü Markaların Logolarını Ezbere Çizebilir Misiniz?

Şirketler marka kimliği ve logolarını müşterilerin zihinlerine, yollara, filmlere, internete kazımak için milyonlarca dolarlık harcama yapıyorlar.

Signs.com adlı internet sitesi ise yaptığı ankette 20-70 yaş arası150 kişiye ünlü markaların logolarını ezberden çizmelerini istemiş. Ortaya çıkan sonuçları aşağıda bulabilirsiniz, ancak çizilen logoların birbirlerinden son derece farklı olmalarını gerçekten hayret uyandırıcı.

Renk uzmanı Karen Haller de logolardaki renk kullanımının önemini vurgulayarak insanların önce renkleri, sonra şekilleri hatırladığını ifade ediyor.

Gelin isterseniz 150 kişinin çizdiği bu enteresan logolara bakalım…

Apple

Apple’ın resmi logosu zamanla böyle bir değişime  uğradı.

Şimdi de 156 kişinin çizdiği logolara bakalım.

Çizimlerin %20’si orijinale çok yakınken, %31’inde yaprak yerine elma sapı bulunuyor.

Adidas

1949’dan beri Adidas böyle logolar kullanıyor. Peki insanlar bu logoyu ezberden nasıl çizmişler dersiniz?

Çizimlerin %12’si gerçeğe çok yakın, %11’inde 4 çizgi var. Yine çizimlerin %21’inde “adidas” ifadesi yer alırken %12 de yonca figürü var.

Burger King

Burger King, 1954’ten beri 6 kez logo değiştirmiş durumda.

En popüler fast food zincirlerinden biri olmasına karşın insanların zihninde Burger King logosu denince meğer ne kadar farklı şeyler canlanıyormuş? Şöyle ki:

Çizimlerin %18’i orijinale yakın, %21’i bir önce logoya benzer ve %21’i de taç içeriyor. Ayrıca logoda kırmızı, sarıdan daha yoğun olmasına karşın insanlar nedense logodaki sarı rengini daha çok vurgulamış durumdalar.

Starbucks

Dünyanın en büyük kahve zinciri Starbucks’ın kullanmış olduğu logolar böyle. Peki ABD’de çok yaygın olan Starbucks, Amerikalıların zihninde nasıl bir imaj yaratmış?

Şimdi eğri oturup doğru konuşalım. Starbucks CEO’su Howard Schultz bile bu logoyu çizerken epey zorlanır. Zaten bu araştırmada, orijinaline benzeme konusunda en az başarılı olunan logo da Starbucks’a ait. İnsanların sadece %6’sı orijinale yakın bir çizim yapmışlar. %31’i bir önceki logoyu çizmiş ve %45’i de kraliçenin tacını çizmeyi unutmuş.

IKEA

Mobilya devi IKEA’nın logo anlamında 1951 yılından beri geçirdiği evrim bu şekilde. 1983’ten beri mavi-sarı bir logo kullanan IKEA’yı bakalım Amerikalılar nasıl bilirlermiş?

İnsanların %30’u gerçek logoya oldukça benzer bir biçimde çizmiş. %14’ü ise logonun renklerini doğru hatırlayamamış.

Domino’s Pizza

1965’ten beri faaliyet gösteren Domino’s Pizza, hep domino taşı figürünü kullanmaya devam etmiş görüldüğü üzere. Peki pizza severler markanın logosunu nasıl çizmişler, bakalım.

İnsanların %16’sı gerçeğe çok yakın çizim yapmışlar. %15’i eski logoyu çizmiş. %55’i kesme işaretini unutmuş ve %11’i de markayı Dominoe’s Pizza olarak hatırlamış.

 

Bu yazı The Mind Circle adlı siteden alınmıştır.

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.

2017’nin En Çarpıcı Haber Fotoğrafları 📷

“Evet Bu Benim Başıma Gelmişti” Diyeceğiniz 15 Yılbaşı Klişesi 🎄🎅🏼🎉